۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان:

صنعت اسب در گلستان مغفول مانده است

صنعت اسب در گلستان مغفول مانده است

گرگان- رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: حجم تجارت اسب در دنیا ۳۰۰ میلیارد دلار بوده اما سهم گلستان از این میزان تقریباً هیچ است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شهبازی ظهر یکشنبه در اولین جشنواره ملی تقریب مذاهب اسلامی به میزبانی گلستان اظهار کرد: وحدت و توسعه زیربنای هم هستند، به عبارت دیگر جامعه توسعه یافته باعث وحدت بیشتر اعضای آن جامعه می‌شود و هر جامعه‌ای که وحدت داشته باشند به توسعه دست پیدا خواهند کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: هدف ما در جهاد دانشگاهی تلاش برای رساندن درآمد مردم گلستان به میانگین درآمد کشوری و توسعه در ابعاد مختلف است.

شهبازی ادامه داد: متأسفانه تا امروز نتوانستیم گفتمان انقلابی را آن طور که شایسته است در دانشگاه‌ها اجرا کنیم لذا هدف ما در حوزه فرهنگی است تا با تربیت جوانان انقلابی، گفتمان انقلاب را در دانشگاه پیاده کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه صنعت اسب گنجینه بزرگی بوده که در استان ما مغفول مانده است، گفت: حجم تجارت اسب در دنیا ۳۰۰ میلیارد دلار بوده اما سهم ما از سهم ۳۰۰ میلیارد دلاری تقریباً هیچ است.

وی گفت: استان گلستان با همه مواهب و ثروت‌های خدادادی یک استان فقیر است زیرا ما یک خام فروش بزرگ هستیم و در هیچ زمینه‌ای برندسازی نکرده ایم

شهبازی تصریح کرد: گسترش کشت گیاهان دارویی می‌تواند درآمد کشاورزان ما را ۱.۵ تا دو برابر افزایش دهد و علاوه بر آن قابل کشت در اراضی دیم بوده و در صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار مؤثر است.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: جهاد دانشگاهی گلستان اقدام به راه‌اندازی نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان در شهرستان گالیکش کرده تا طبق برنامه‌ریزی انجام شده سالانه ۴۸۰ هکتار گیاه دارویی در گلستان کشت شود.

شهبازی اضافه کرد: در حال حاضر چهار هزار نفر از مردم گلستان تحت پوشش آموزش‌های جهاد دانشگاهی هستند و چشم انداز جهاد دانشگاهی این است که در حوزه آموزش و کارآفرینی یک درصد جمعیت استان گلستان را تحت پوشش قرار دهد

وی ادامه داد: با تحقق آموزش یک درصدی، ۲۰ هزار نفر از مردم گلستان از آموزش‌های جهاد دانشگاهی بهره مند خواهند شد.

کد خبر 5670323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha