۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

دادستان اصفهان:

بانک اطلاعات کارخانجات اصفهان برای پرداخت دیون تهیه شود

بانک اطلاعات کارخانجات اصفهان برای پرداخت دیون تهیه شود

اصفهان - دادستان اصفهان گفت: بانک اطلاعات شرکت‌ها و کارخانجات اصفهان برای پرداخت دیون تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسویان در نهمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان که با محوریت بررسی و رفع مشکلات شرکت‌های تولیدی در مواجهه با پرداخت دیون خود برگزار شد، بر لزوم پیشگیری در بروز مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کرد و اظهار داشت: تعدادی از واحدهای تولیدی به دلایل مختلف، توان پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و اداراتی چون گاز و برق و … را از دست دادند و این واحدها به تعطیلی کشیده شدند.

وی افزود: تعدادی از این واحدهای ورشکسته و در آستانه ورشکستگی با تلاش‌های فراوان و حمایت ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و کمک دیگر نهادها به عرصه تولید بازگشتند ولی تعدادی از این واحدها هنوز احیا نشده و باز گرداندن آنها به چرخه تولید کاری بسیار سخت و زمان‌بر است.

دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان ادامه داد: اگر در زمانی که هنوز مشکلات واحدهای تولیدی عمیق و پیچیده نشده این واحدها به ستاد معرفی شوند با تدابیری ویژه می‌توان از پیشرفت مشکلات جلوگیری کرد و با حمایت از این واحدها اجازه نخواهیم داد چرخ تولید این مراکز تولیدی از حرکت بایستد.

موسویان بر لزوم طراحی و ساخت یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات به‌روز شرکت‌ها و کارخانجات در خصوص روند پرداخت دیون توسط این واحدها تاکید و از اعضای این ستاد خواست تا هرچه سریع‌تر گام‌هایی در مسیر تهیه این بانک اطلاعاتی برداشته شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان در پایان از تمام نهادها و ارگان‌های دولتی خواست تا در شرایط سخت اقتصادی با نگاه حمایتی به واحدهای فعال تولیدی به پویاتر شدن اقتصاد کشور به‌ویژه در عرصه تولید کمک کنند.

کد خبر 5671431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha