۱۴ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۲۶

کاخ سفید: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه برای ما نگران کننده است

کاخ سفید: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه برای ما نگران کننده است

کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم؛ این موضوع برای ما نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می‌کنیم و این موضوع برای ما نگران کننده است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز چندی پیش گفت که واشنگتن نگران همکاری رو به رشد بین روسیه و ایران و تبدیل شدن این همکاری‌ها به مشارکت کامل دفاعی است.

«ویلیام برنز» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی PBS آمریکا گفت: ما بسیار نگران هستیم. بی اعتمادی زیادی بین روسیه و ایران از نظر تاریخی وجود داشته است، اما آنها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند. آنچه اکنون در حال ظهور است، دست کم نشان دهنده آغاز مرحله اول روند مشارکت گسترده دفاعی بین روسیه و ایران است.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا هم پیشتر در سخنانی اعلام کرد: ما به دنبال گزینه‌هایی برای گردهم آوردن چند کشور برای گفتگو در مورد همکاری‌های نظامی روسیه و ایران هستیم. روابط بین مسکو و تهران در حال تغییر به سمت یک مشارکت دفاعی کامل شامل تبادل تسلیحات و فن اوری آن است. ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم برای برهم زدن مشارکت دفاعی بین مسکو و تهران استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5673958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      ارسال سلاح و کمک‌های نظامی غرب به اوکراین هیچ اشکالی ندارد‌، ولی اگر به فرض سلاحی از ایران به روسیه ارسال شود برخلاف حقوق بشر رفتار نموده است!
    • بابائی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      ارسال سلاح و کمک‌های نظامی غرب به اوکراین هیچ اشکالی ندارد‌، ولی اگر به فرض سلاحی از ایران به روسیه ارسال شود برخلاف حقوق بشر رفتار نموده است!
    • بابائی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      روابط دفاعی میان اروپا، آمریکا و ناتو و اوکراین نگران‌کننده است و هم تهدیدی برای روسیه محسوب می شود
    • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      پدر سوخته شیطان این همه سلاح به متجاوزان برای کشتار مردم بی دفاع می دهد کسی نگران نیست انوقت کشورها برای دفاع از خودشان همکاری کنند نگران میشوند از این نگرانی بمیرید
    • ما IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      بله‌درست‌کاخ‌سفید‌متوجه‌شده‌که‌ایران‌زرنگتر‌از‌غرب‌ویهود‌دشمن قسم‌خورده‌است‌مثل‌روز‌روشن‌جنگ‌اوکراین‌تحمیلی‌وشروع‌هدف شوم‌غرب‌‌نقشه‌دارند‌شرق‌نابود‌کنند‌اما‌تک‌تک‌اول‌روسیه‌بعد‌ایران وبعد‌چین‌تاجایی‌که‌۵‌میلیار‌ادم‌نابود‌کنند‌وتک‌قطبی‌ونظم‌نوین اما‌چیزی‌دگر‌میشود‌‌ایران‌جهان‌تسخیر‌واسلام‌پیروز‌‌جنگ‌
    • حسین US ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      جان کرمی، تا تو و کاخ ننگین نشینانتان دق کنید و بمیرید. پاینده، پایدار و جاوید ایران من!
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      شما حق دارید هزاران بمب اتم داشته باشید و از ان استفاده کنید حق دارید به اسم حقوق بشر با برده کان اروپایی خود به کشورها حمله کنید حق دارید کشورها را با خاک یکسان کنید اما آن ها نباید از خود دفاع کنند چقدر حقیر و ذلیل هستید اگر انقلاب ایران، فقط بادکنک بودن ابر جنایتکاران را به دنیا نشان داده باشد
    • DE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      مقامات کاخ سفید مثل یک بچه ننر نق میزنند و مثل یک عجوزه توطئه میکنند. بالاخره ما با کنگره طرفیم، با سی آی إ یا پنتاگون و یا کاخ سفید و شاید هم دولت نامرئی.
    • اعتراض IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      اقدام دولت آمریکا جنایتکار در ترور فرماندهان پیروزی نقض آشکار حاکمیت عراق بوده است ادامه سرقت نفت و گندم سوریه توسط اشغالگران آمریکایی
    • بابائی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۱۵:۵۶ شبکه تروریستی داعشی هنوز هم و با حمایت همه جانبه آمریکا و متحدانش در افغانستان فعالیت می کند.
    • بابائی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
    • بابائی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      رژیم صهیونیستی در یک سال ۲۲۰ فلسطینی را کشت و ۸۳۲ ساختمان را ویران کرد سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند.
    • بابائی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      و این در حالی است که اوکراین جنایتکار خودش از سال 1400 تاکنون از انواع سلاح های ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل ضد علیه روسیه استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند چرا؟
    • بابائی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      شبکه اینترنشنال فقط از تجاوزات، جنایات وحشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش دفاع، حمایت و استقبال می کند شرم آور و تاسف بار است. حامیان تجاوزگری عربستان سعودی صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند حامیان تجاوزگری اسرائیل صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند.
    • بابائی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      تروریسم را شما ایجاد کردید. تروریسم را شما به جود آورید. القاعده را شما ایجاد کردید. القاعده را شما به جود آورید. داعش را شما ایحاد کردید. داعش را شما به جود آورید. جبهه النصره را شما ایجاد کردید. جبهه النصره را شما به جود آورید. ارتش آزاد سوریه را شما ایجاد کردید.
    • بابائی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      ارتش آزاد سوریه را شما ایجاد کردید. ارتش آزاد سوریه را شما به جود آورید. مخالفان سوریه را شما ایجاد کردید. مخالفان سوریه را شما به جود آوردید. شوریشان سوریه را شما ایجاد کردید. شوریشان سوریه را شما به جود آورید. تکفتری ها منطقه را شما ایجاد کردید. تکفیری ها را شما به جود آورید.
    • بابائی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      آمریکا جنایتکار از آغاز جنگ 5 هزار پهپاد به اوکراین ارسال کرده است. آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
    • بابائی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      ناقض قوانین بین المللی نمی تواند مدعی آن باشد آمریکا 95 تانکر نفت دیگر سوریه را به سرقت برد.
    • بابائی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه اروپا، آمریکا و اسرائیل از سال 2015 تاکنون تسلیحات مورد نیاز ائتلاف متجاوز سعودی را در جنگ یمن تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      پایگاه اشغالگران ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی در یمن نقض آشکار حاکمیت یمن است