۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۳۶

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

بیمارستان نور قم از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های منطقه و جهان است

بیمارستان نور قم از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های منطقه و جهان است

قم- معاون آموزشی وزیر بهداشت با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور آن را از جمله بیمارستان‌های پیشرفته و هوشمند کشور، منطقه و حتی در سطح جهان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل باقری فرد عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در دست احداث نور قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این بیمارستان از جمله بیمارستان‌های پیشرفته و هوشمند کشور، منطقه و حتی در سطح جهان به شمار می‌رود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، عنوان داشت: احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور، مراحل ساخت خود را با بهترین تجهیزات و کیفیت دنبال می‌کند و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

باقری عنوان داشت: در این بیمارستان تمامی امکانات در مراحل تشخیص و همچنین درمان بیماری‌ها پیش بینی شده و پس از افتتاح و راه اندازی آن، نه تنها مردم قم بلکه سایر استان‌ها و همچنین مردم کشورهای منطقه می‌توانند از این بیمارستان برای درمان استفاده کنند.

وی بیان داشت: استفاده از نیروهای کارآمد در حوزه آموزش پزشکی بسیار مهم است و یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان تقویت و توسعه برنامه‌های حوزه آموزش است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان تلاش می‌کند تا از نیروهای بومی به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار به منظور تأمین نیازهای درمانی و کادر پزشکی مردمان این منطقه استفاده کند.

عملیات احداث این بیمارستان تحت اشراف حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران اردیبهشت سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

این بیمارستان با ظرفیت ۵۰۶ تخت در ۱۲ طبقه و زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و با زیربنای حدود ۶۵ هزار متر مربع در بلوار آیت الله العظمی بروجردی (ره) با مجهزترین تجهیزات پزشکی مراحل ساخت خود را می‌گذراند.

این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند قلب و عروق، مرکز جامع سرطان با بخش‌هایی شامل پزشکی هسته‌ای، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی و آزمایشگاه اورژانس، تصویربرداری، زایمان و سزارین، جراحی سرپایی، بخش‌های تشخیصی- درمانی، آزمایشات فیزیولوژیک، تست‌های ریوی، بخش ناباروری، مراقبت‌های ویژه، گوارش و کبد، دیالیز، سنگ شکن، رادیوتراپی، بخش نوزادان و کودکان، فیزیوتراپی و بازتوانی است.

کد خبر 5678985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالفضل رضایی IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      7 5
      ممنون از دولتمردان وریاست محترم دانشکاه علوم پزشکی قم جناب اقای دکترمصری خداوند عوض خیرشان دهد.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      6 6
      اینهمه بیمارستان داریم ولی کدومشون بدرد بخور است خدایش تو این شهر انقدر شلوغ و بدون کیفیت است خدامت این بیمارستانها که هیچ متخصص قابلی در آن یافت نمیشود
    • شاهین IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      4 0
      امید که پزشکان شاغل در این بیمارستان مانند بیمارستان با کیفیت باشند و متخصص
    • ,aa IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      5 2
      کاش حضرات محترم بیمارستان کودکان رو نیز می‌دیدند با این همه شلوغی هیچ امکاناتی نداره که باید بیماران توی سالن بخش ها بستری شوند متاسفم
    • امین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      4 0
      یکی از مشکلات مردم لایل خیابان هست لاین درست کنید مخصوض انتقال مصدومان اصلا به درد نمیخوره خیابون های قم اگز یک نفر مریض بشه تو زنبیل آباد یا داخل جمهوری چیکار میکنید هیچی مریض باید تو آمبولانس بمیره ممنون از شهرداری قم تازه خیابون هم داره اون گارد ریل ها رو لطفا مخصوص جاده انتقال بیمار کنید