نگرانی اتحادیه اروپا از سیاست‌های افراط گرایانه کابینه نتانیاهو

نگرانی اتحادیه اروپا از سیاست‌های افراط گرایانه کابینه نتانیاهو

برخی از مقامات اروپایی از سیاست های افراط گرایانه کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری نتانیاهو و با حضور راستگرایان افراطی ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، وزرای خارجه شماری از کشورهای اروپایی نسبت به سیاست‌ها و اقدامات یکجانبه کابینه جدید و راست‌گرای رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو که عملا راه حل تشکیل دو کشوری را هدف قرار گرفته و به دنبال توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری است، ابراز نگرانی کردند.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشت که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی تلفنی هفته گذشته با ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار ارائه چشم‌اندازی سیاسی برای حل نزاع در فلسطین و ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام یکطرفه شده و نسبت به افزایش شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرده است.

در همین راستا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است ۱۹ ماه جاری به فلسطین اشغالی سفر کند. او در این سفر خطوط قرمز دولت جو بایدن را برای مسئولان رژیم صهیونیستی تشریح خواهد کرد و نگرانی واشنگتن نسبت به تنش و تیره شدن روابط با طرف فلسطینی را به اطلاع آن‌ها خواهد رساند.

موضوع ایران و تلاش برای پیشبرد پروژه عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان از دیگر محورهای سفر سالیوان به اراضی اشغالی خواهد بود.

یک دیپلمات اروپایی در واکنش به مواضع و سیاست‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ما عملکرد و اقدامات دولت جدید را زیر نظر داریم و ورود ایتمار بن گویر وزیر صهیونیست به مسجد الاقصی را هم نگران کننده می‌دانیم.

وی افزود که ما نگران اقدامات تحریک‌آمیز دیگر او در آینده هستیم که ممکن است کل منطقه را به آتش بکشد.

کد خبر 5683154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      1 0
      مردم اسرائیل کوتاه نخواهند آمد و تا سرنگونی حکومت نتانیاهو مبارزه خواهند کرد.