۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳

آغاز ماراتن کنکور از فردا؛

۱۸ هزار داوطلب در اردبیل رقابت می‌کنند

۱۸ هزار داوطلب در اردبیل رقابت می‌کنند

اردبیل- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اولین آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۲ با رقابت ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر از داوطلبان در استان اردبیل فردا و پس فردا برگزار می‌شود.

محمود مشکی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آزمون سراسری طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های استان اردبیل نیز برگزار می‌شود و قرار است محدودیت استفاده از تلفن همراه را در محل‌های برگزاری آزمون شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با تمهیدات در نظر گرفته شده آزمون امسال ایمن، سالم همراه با عدالت‌محوری برگزار شده و داوطلبان رقابت مناسبی را در گام نخست آزمون سراسری امسال داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آزمون داوطلبان رشته علوم تجربی صبح پنجشنبه برگزار خواهد شد و بعد از ظهر پنجشنبه نیز آزمون گروه آزمایشی زبان خارجه برگزار می‌شود.

مشکی افزود: صبح جمعه داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی با هم رقابت می‌کنند و بعد از ظهر جمعه نیز داوطلبان گروه ریاضی و ۵۲۶ نفر در رشته هنر رقابت خود را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آزمون امسال ۶۰ درصد نمرات از طریق برگزاری آزمون محاسبه شده و ۴۰ درصد بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به این نمرات افزوده می‌شود.

مشکی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید در آزمون خرداد سال آینده نمرات مناسبی را کسب کنند تا اعمال ۴۰ درصد در ضریب کنکور آنها تأثیرگذار بوده و به عنوان سوابق تحصیلی مثبت اعمال شود.

وی بیان کرد: نمرات پایه دوازدهم در خرداد سال آینده در کنار برگزاری این آزمون و آزمون سراسری تیرماه سال آینده نیز ملاک عمل خواهد بود تا با جمع‌بندی نمرات، داوطلبان نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و دانشگاه محل مورد نظر خود را تعیین و قبولی را تجربه کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: توصیه ما به دانش‌آموزان این است که در این رقابت علمی در کنار همه این موارد، به دقت و تسلط کامل سوالات ارائه شده را پاسخ داده و در آزمون نهایی خرداد سال آینده نیز با توان مضاعف حاضر باشند تا زمینه برای ارتقای ضریب نهایی دروس آنها مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5686164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha