۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶

رئیس کل بانک مرکزی:

عامل اصلی نوسان دلار بازار آزاد فضاسازی‌های رسانه‌ای است

عامل اصلی نوسان دلار بازار آزاد فضاسازی‌های رسانه‌ای است

فرزین با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای است و با راه انداختن بازار مبادله ای ارز وضعیت آرام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف به سوالات دانشجویان درباره بازار ارز و راهکارهای دولت برای ساماندهی نرخ ارز پاسخ داد و گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.

فرزین با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیراً صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.

در این جلسه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص بازار ارز، خودرو و سایر سیاست‌های پولی و مالی دولت مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند

کد خبر 5688113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      5 0
      حرف چرت ..
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      4 1
      خرید و فروش و کگهداری طلا به میزان بیش از ۱۰۰ میلیون قاچاق و فساد مالی تصویب و اجرا شود در غیر اینصورت در کمتر از ۶ ماه گه بانک مرکز نه سازمان جهانی تجارت بین المللی از پس سوداگران برنخواهند امد تزریق بیرویه طلا به جامعه تب ساز و تهوع آور بوده و ارامش و امنیت اقتصادی عامه را مختل کرده است
    • محمد ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 1
      دلار تهران رشد قوی ۲۰۰۰ تومانی نسبت به پنجشنبه داشت و خود را به سمت ۴۵۰۰۰ تومان بالا کشید.دلار روزهای هیجانی را سپری می کند و این خود بازار ساز و دولت است که این کار را می‌کند بودجه ۱۹۰۰ هزار میلیاردی سال ۱۴۰۲ با دلار ۳۵ الی ۴۰ هزاری حدود ۴۵ الی ۵۵ میلیارد دلار می شود که بودجه را بدون کسر کنند.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      تا یاد دارم روسای بانک مرکزی گفته اند که رشد قیمت دلار ، غیرواقعی - هیجانی- حباب گونه - سیاسی - .... است و هرگز واقعی نشد ، از هیجان خارج نشد- حباب نترکید و ..... و روز بروز ارزش پول ملی ، کم و کمتر شد . ما که از بس دروغ شدیم خسته شدیم .‌شما از بس دروغ گفتید ، خسته نشدید ؟
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      نرخ ها کاهش پیدا میکنند
    • ناصر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      واقعاً اینمسولان چه میخورند که تااین حد راحت دروغ میگویند.دلار شده 45 هزارتومان میگن فضا سازی هستش.چقدر مگر انسان می توانددروغ بگوید
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      خدایا به حق فاطمه زهرا ریشه ظلم را بکن