سازمان ملل:

لیبی اقدامات قاطع برای مقابله با نقض حقوق بشر اتخاذ کند

لیبی اقدامات قاطع برای مقابله با نقض حقوق بشر اتخاذ کند

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در لیبی خواستار اتخاذ اقدامات قاطع برای مقابله با موارد نقض حقوق بشر در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در لیبی در بیانیه ای اعلام کرد: قربانیان نقض حقوق بشر و خانواده هایشان تاکید دارند که صبرشان از اقدامات مسئولان این کشور به سر آمده است و آنها خواستار محاکمه جنایتکاران هستند.

بر همین اساس «محمد اوجار» رئیس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در لیبی گفت: خانواده های قربانیان برای تحقق عدالت مدت زمان زیادی انتظار کشیده اند، مسئولان لیبی در این زمینه مسئول هستند و سکوت در برابر انجام وظیفه قابل قبول نیست.

وی افزود: ما نیز بارها خواستار مشخص شدن نتایج تحقیقات متعدد در زمینه نقض حقوق بشر در لیبی هستیم، ولی تا کنون جواب قانع کننده ای در این زمینه دریافت نکرده ایم.

گفتنی است که کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ ثباتی شده و شاهد درگیری گروه‌ های مختلفی بوده تا جایی که گروه‌ های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) مبدل شده و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ نیز شده اند.

هم اکنون در لیبی ۲ دولت در سر کار است که هریک خود را دولت قانونی می داند.

«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که برآمده از توافق نامه‌ های سیاسی زیر نظر سازمان ملل در بیش از یکسال پیش است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق به ریاست عقیله صالح در شرق لیبی مستقر است، به «فتحی پاشاغا» به عنوان نخست وزیر در ماه مارس گذشته رای اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قدرت را تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

کد خبر 5695329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha