۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۰۷

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرکزی:

شعر مهمترین ابزار جهاد تبیین است

شعر مهمترین ابزار جهاد تبیین است

اراک- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: شعر یکی از مهمترین ابزارها و ارکان جهاد تبیین است و شاعران نقش برجسته ای در این مسیر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی عصر دوشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: شعر یکی از مهمترین ابزارها و ارکان جهاد تبیین است و با توجه به اهمیت این فریضه مهم شاعران و هنرمندان نقش برجسته ای در مقابله با جنگ شناختی و از آن مهم‌تر تحریف و فراموشی حماسه‌ها دارند.

وی افزود: استفاده از ابزار شعر برای تبیین حماسه‌ها و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تحول آفرین است چراکه هر فعالیتی در قالب هنر جا بگیرد علاوه بر اثرگذاری ماندگاری زیادی داشت.

کریمی بیان کرد: بیست و چهارمین دوره کنگره ملی شعر دفاع مقدس با ارائه فعالیت‌های مهم و فاخر در حوزه‌های ادبی و دفاع مقدس با استقبال خوب و قابل توجه هنرمندان برگزار شد و استان مرکزی بار دیگر در این دوره افتخارات قابل توجهی کسب کرد.

وی ادامه داد: کنگره ملی شعر دفاع مقدس در راستای کشف استعدادها و توانمندی‌ها در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس گام بلندی برداشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در بخش‌های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان برگزار شد.

کریمی بیان کرد: در استان مرکزی از بین ۷۰ آثار ارسالی در نهایت ۸ اثر برگزیده و ۳ اثر تقدیری با نظر هیئت داوران انتخاب و به دبیرخانه ملی معرفی شدند.

کد خبر 5696462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha