۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خبر داد؛

سرانه ورزشی در قزوین برای هر نفر ۸۶ برابر شد

سرانه ورزشی در قزوین برای هر نفر ۸۶ برابر شد

قزوین - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: پیش از انقلاب سرانه ورزشی برای هر نفر یک صدم متر بود اما درحال حاضر این سرانه به ۸۶ سانتی‌متر برای هر شهروند افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اعلایی‌مقدم ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال بیش از ۴۰۰ برنامه در قالب‌های متنوع مسابقات، جشنواره، کلاس و نشست‌های بصیرتی توسط ورزشکاران استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز دوازدهم بهمن زنگ انقلاب به صورت نمادین در زورخانه‌های استان قزوین به صدا درخواهد آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد از جمله گلریزان برای آزادسازی زندانیان، جشن بزرگ ولادت حضرت علی، تجلیل از چهره‌های عفاف و حجاب و برگزاری دوره آموزشی تعلیم و تبیین مبانی فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه است که در اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: از صبح امروز مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان قزوین نیز با حضور ۳۸۸ تیم از کارمندان دولت آغاز شده و در امروز شاهد برگزاری مسابقات تنیس روی میز و دارت بودیم.

اعلایی مقدم ادامه داد: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها دو استخر روباز و سه مجموعه ورزشی در استان قزوین وجود داشت اما امروز بیش از ۲۶۹ مکان ورزشی در استان قزوین فعال است.

وی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها در دو و یا سه رشته ورزشی مقام جهانی و بین المللی داشتیم اما امروز در ۱۷ رشته ورزشی آقایان و ۱۴ رشته ورزشی خانمها دارای عناوین بین المللی هستیم.و

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: پیش از انقلاب سرانه ورزشی برای هر نفر یک صدم متر بود اما درحال حاضر با همکاری بخش دولتی و خصوصی این سرانه به ۸۶ سانتی‌متر برای هر شهروند افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی در قزوین تنها ۱۱ رشته ورزشی وجود داشت اما امروز و در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از ۶۰ رشته ورزشی در استان قزوین فعال هستند.

اعلایی مقدم در پایان عنوان کرد: اعتبارات استان قزوین از محل سفر ریاست جمهوری در بخش ورزش ۷۲ میلیارد تومان بود که تا به حال ۲۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.

کد خبر 5697415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha