۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۷

امام جمعه اهل سنت بوشهر:

انقلاب اسلامی ایران باعث بیداری اسلامی و امیدواری مسلمانان شد

انقلاب اسلامی ایران باعث بیداری اسلامی و امیدواری مسلمانان شد

بوشهر - امام جمعه اهل سنت شهر بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث بیداری اسلامی و امیدواری مسلمانان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ اسماعیل بازدار عصر پنجشنبه در مراسم محفل انس با قرآن و نقش انقلاب در ایجاد وحدت امت اسلام اظهار داشت: حکومت اسلامی و آنچه که امروز جهان در برابر اندیشه‌های اسلامی به عنوان اندیشه سکولار و فرهنگ غرب در برابر تمدن اسلام، مباحث بسیار مهمی است و مسلمانان باید خوب آن را درک کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران زمانی رخ داد که همه احزاب و حرکت‌های اسلامی امید داشتند حکومتی تشکیل شود و دوباره بعد از فروپاشی خلافت عثمانی بتوانند بار دیگر جهان اسلام را طبق آن آموزه‌های قرآن و سنت و با وحدت و همدلی بین همه جوامع و سرزمین‌های اسلامی اداره کنند.

بازدار ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که بسیار مایه امیدواری شد و خیزش دیگری به بیداری اسلامی بخشید. و همه ملت‌های مظلوم و مسلمان در گوشه و کنار جهان امیدشان را دوباره پس گرفتند و امیدوار شدند.

وی ادامه داد: گرچه بیشتر از ۱۵۰ سال نیست که اروپا و آمریکا قدرت نمایی می‌کنند. در حالی که بیش از هزار سال قدرت جهان به دست مسلمانان بوده است. از زمان فروپاشی خلافت عثمانی و اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل، ۱۵۰ سال بیشتر نیست.

امام جمعه اهل سنت بوشهر افزود: مسلمانان با توجه به این مقوله همچنان امید دارند که بار دیگر قدرت را به دست بگیرند و بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری امروز جهان اسلام به سمتی حرکت می‌کند که تمدن نوین اسلامی را تشکیل خواهد داد.

شیخ اسماعیل بازدار تأکید کرد: اما با حفظ اتحاد، همدلی، وحدت و انسجام بین مسلمانان و همه حرکت‌ها و مذاهب اسلامی و بدون وحدت ایجاد چنین تمدنی غیر تصور و ناممکن است. این وظیفه ما مسلمانان است که به تاریخ گذشته خود نگاهی بیفکنیم، عزت و سرافرازی خود را در اسلام ببینیم.

امام جمعه اهل سنت شهر بوشهر گفت: امروزه تمدن غرب که منهای اخلاق است و بر لبه پرتگاه است می‌خواهد اندیشه‌های سکولاری و ضد اخلاقی خود را بر جوامع اسلامی تحمیل کند.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ، عزت و سرافرازی ما مسلمانان که چگونه این عزت و سرافرازی را با توجه به آن فراز و نشیب‌هایی که بر ما گذشته است به دست آوردیم، می‌توانیم بار دیگر پرچم اسلام را به اهتزاز در بیاوریم و منادی رحمت، وحدت و اخلاق برای جهان بشریت باشیم.

کد خبر 5705396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha