۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸

حجت الاسلام قاضی عسکر تأکید کرد:

هدف اصلی پهلوی حذف و تضعیف مذهب در کشور بود

 هدف اصلی پهلوی حذف و تضعیف مذهب در کشور بود

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: رضاخان را بیگانگان به روی کار آوردند و هدف اصلی آنها نیز حذف و تضعیف مذهب در کشور بود تا بستر را برای غارت دارایی‌ها و منابع مردم فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام قاضی عسکر در همایش ری و انقلاب اسلامی که در دانشگاه تربیت مدرس شهید مفتح شهرستان ری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار داشت: پیش از انقلاب وضعیت کشور به گونه‌ای بود که شاه در این مملکت اراده و اختیاری نداشت و قدرت‌های شیطانی، شاهان بی کفایت را بر سرکار می‌آوردند و سرانجام با اراده آنان عزل و از کشور اخراج می‌شدند.

وی وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور را در دوران پهلوی بغرنج توصیف کرده و افزود: رضاخان را بیگانگان به روی کار آوردند و هدف اصلی آنها نیز حذف و تضعیف مذهب در کشور بود تا بستر را برای غارت دارایی‌ها و منابع مردم فراهم کنند لیکن خدا نخواست و با نهضت علما به پشتوانه مردم، اجانب به اهداف پلید خود دست نیافتند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به شرایط تأسف بار زمامداران کشور در دوران پهلوی ابراز داشت: رضاخان را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها سرکار آوردند و بعد هم حقیرانه او را از کشور بردند و به آفریقای جنوبی تبعید کردند و سرانجام هم در همان جا مُرد و محمد رضا شاه هم به مانند پدرش گمارده شد و در نهایت حقیرانه توسط قدرت‌های سلطه گر از کشور خارج و به سرانجام پدرش دچار گردید.

وی ادامه داد: در آن دوران به دلیل بی کفایتی شاهان ذخایر و منابع کشور توسط اجانب غارت می‌شد و به جای آن سلاح‌هایی به کشور وارد شد که ارتش هم توان استفاده از آنها را نداشت و بیش از ۴۰ هزار مستشار خارجی در ایران بودند و مهم‌ترین مناصب حکومتی را در دست داشتند.

نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به قانون ننگین کاپیتولاسیون خاطر نشان ساخت: آمریکایی‌ها به موجب این قانون از مصونیت برخوردار بودند به شکلی که اگر یک ایرانی را می‌کشتند ایرانی‌ها حق نداشتند آنها را در ایران محاکمه کنند و علاوه بر آن اجانب برای حضورشان در ایران حق توحش می‌گرفتند و همه اینها نشان از تحقیر ملت ایران در آن ایام دارد.

وی اختناق شدید، دستگیری و شکنجه انسان‌های آزادیخواه را از دیگر ظلم‌های خاندان پهلوی به مردم ایران عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: شرایط اجتماعی تأسف بار، مراکز فساد، فقر شدید، بیماری‌های فراوان و نبود پزشک و امکانات و مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور گوشه‌ای از وضعیت نابسامان مردم در آن زمان بود، در حالی که در همین مملکت جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی با هزینه‌های گزاف برگزار می‌شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر اظهار داشت: حضرت امام (ره) بدون هیچ نیروی نظامی و فقط با تکیه بر قدرت الهی به ایران آمد و کمتر کسی تصور می‌کرد طی چند روز پس از حضور در ایران به پشتوانه مردم رژیم ۲۵۰۰ ساله سلطنتی در ایران سرنگون شود.

وی با اشاره به نامه تاریخی امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف در خصوص مرگ کمونیسم و عدم پذیرش پیام ترامپ توسط رهبر معظم انقلاب که نخست وزیر ژاپن حامل آن بود، تصریح کرد: این نمونه‌های روشنی از عظمت و اقتدار ایران است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری با اتکا به مردم برای ما به ارمغان آوردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان با اشاره به پیشرفت‌های گوناگون کشور در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، نظامی و… در سال‌های پس از انقلاب، با رویکردی ناصحانه خطاب به جوانان، خاطر نشان ساخت: من از شما جوانان عزیز استدعا دارم، تاریخ انقلاب را مطالعه و گذشته ایران را با وضعیت کنونی مقایسه کنید تا دریابید که علیرغم تمامی مشکلات، چگونه به این قله افتخار و پیشرفت رسیده ایم.

کد خبر 5705528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha