سازمان ملل: نفوذ رو به گسترش داعش در آفریقا نگران کننده است

سازمان ملل: نفوذ رو به گسترش داعش در آفریقا نگران کننده است

نماینده سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که گروه تروریستی داعش برغم تلفات، حضور خود را در کشورهای آفریقایی گسترش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل در خصوص حضور گسترده گروه تروریستی داعش در کشورهای آفریقایی ابراز نگرانی کرد.

«ولادیمیر ورونکوف» معاون دبیرکل ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که تهدیدات ناشی از گروه تروریستی داعش در داخل و اطراف مناطق درگیری در قاره آفریقا رو به افزایش است و خود موجب نگرانی ویژه ای در مرکز و جنوب آفریقا شده است.

این مقام سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد که بنا به گزارش ها، علیرغم تلفات و هزینه‌های که داعش متحمل شده و باعث کاهش ذخایر نقدی این گروه تروریستی شده، اما تهدیدات داعش علیه صلح و امنیت بین‌المللی همچنان در سطح بالایی قرار دارد و در مناطق درگیری و اطراف آنکه این گروه و گروه‌های وابسته به آن فعال هستند وتهدیدات آن رو به افزایش است.

ورونکوف در ادامه یادآور شد که نفوذ داعش در درجه اول در مرکز و جنوب آفریقا و همچنین منطقه شمال آفریقا نگران کننده است.

سال گذشته نیز معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد که قطعنامه سازمان ملل در خصوص مقابله با تروریسم باید به طور مؤثر اجرا شود، زیرا گروه داعش و سایر گروه های تروریستی در مناطق مختلف از جمله افغانستان حضور دارند و در حال گسترش نفوذ خود در آسیای مرکزی هستند.

کد خبر 5705715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha