گوترش: کمک ها به سوریه باید ادامه یابد

گوترش: کمک ها به سوریه باید ادامه یابد

دبیر کل سازمان ملل می گوید به رغم کمک های ارسالی به مناطق زلزله زده سوریه، رفع نیازهای زلزله زدگان نیازمند تداوم این روند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت تداوم کمک رسانی به کشور زلزله زده سوریه تاکید کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز سه شنبه اعلام کرد که سازمان ملل بلافاصله پس از وقوع زلزله، ۵۰ میلیون دلار کمک به زلزله زدگان تخصیص داد، اما نیازها بسیار زیاد است.

دبیر کل سازمان ملل با وخیم توصیف کردن اوضاع در مناطق زلزله زده سوریه تاکید کرد که سازمان ملل یک طرح بشردوستانه برای گردآوری ۳۹۷ میلیون دلار برای رفع نیازهای مردم زلزله زده سوریه را آغاز کرده است. بنا به گفته گوترش این طرح بشردوستانه طی یک دوره ۳ ماهه اجرا می‌شود.

گوترش در ادامه یادآور شد که دو گذرگاه شمال سوریه به منظور دریافت کمک‌ها باز است و سازمان ملل تحولات در مناطق زلزله زده در سوریه را زیر نظر خواهد داشت.

بشار اسد در دیدار مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به خسارت‌های سنگین زلزله ۷.۸ ریشتری اخیر، تأکید کرد که کمک‌های فوری باید وارد همه مناطق سوریه از جمله مناطقی که تحت اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد، شود.

گریفیتس دراین دیدار گفت که سازمان ملل در راستای امدادرسانی و رفع نیازهای انسانی مردم سوریه تلاش خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس آخرین آمارها در زلزله شمال سوریه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر جان باخته اند.

کد خبر 5709734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      کشورهای غربی و اروپایی چقدر کمک کردن