۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۳۲

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

وجود ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در لرستان

وجود ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از وجود ۱۷۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در این استان خبر داد.

بهمن جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان بالغ بر ۱۷۰ طرح نیمه تمام صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: این طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی، عنوان کرد: همچنین امسال شش هزار میلیارد تومان طرح جدید صنعتی در استان آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها، دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

جعفری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما تکمیل ۱۷۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان است، بیان داشت: با توجه به اختصاص بخشی از اعتبارات و برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم این طرح‌ها تا افق ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.

وی یکی از علت‌های توقف این طرح‌های صنعتی در استان را سرمایه گذاری و افزایش نرخ‌ها عنوان کرد و گفت: عدم پرداخت تسهیلات لازم به این طرح‌ها یکی دیگر از این عوامل است چرا که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از سرمایه این طرح از سوی بخش خصوصی تأمین می‌شود و ما بقی آن از سوی بانک‌ها به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه منابع بانکی نیز محدودیت‌های خاص خودش را دارد، افزود: این واحدها باید شرایط لازم را احراز کنند.

جعفری، گفت: در قالب تبصره ۱۸، ۴۸ طرح و واحد صنعتی را حمایت کردیم و بالغ بر ۲۴۳ میلیارد تومان طی امسال به این طرح‌ها پرداخت کردیم و ۱۲۹ درصد در این رابطه جذب اعتبار داشتیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۱۰۶ واحد و طرح صنعتی استان، افزود: در این راستا نیز ۸۰۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به تسهیلات زنجیره تأمین منابع مالی به واحدهای صنعتی، بیان داشت: در این راستا ۱۳ واحد و طرح ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

کد خبر 5709900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha