۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷

نوسانات ارز، سکه را گران کرد/ بجای سکه، مصنوعات طلا بخرید

نوسانات ارز، سکه را گران کرد/ بجای سکه، مصنوعات طلا بخرید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات نرخ ارز را اصلی ترین عامل گرانی سکه اعلام کرد و گفت: با توجه به بزرگ بودن حباب سکه، اگر مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است.

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد بازار سکه و طلا، اظهار کرد: نوسانات بازار ارز و افزایش ۱۶ دلاری اونس جهانی عاملان اصلی افزایش قیمت سکه و طلا در بازار هستند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: اما مهم‌ترین علت افزایش قیمت طلا افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است که منجر شده حباب سکه نیز به شدت زیاد شود.

وی ادامه داد: البته التهاب تقاضا نداریم و باید ببینیم در روزهای آینده شرایط اونس جهانی به کدام سو می‌رود و کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی ادامه می‌یابد یا خیر.

بذرافشان اضافه کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازارها، بانک مرکزی بهتر است در کنار ربع سکه، نیم سکه و سکه تمام را نیز در بورس عرضه کند تا حدودی شاهد کاهش قیمت و حباب سکه در بازار باشیم.

وی در مورد خرید سکه از سوی مردم اظهار کرد: فلزات طلا جزو فلزات گرانبها است و با توجه به بزرگ بودن حباب سکه، اگر مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است زیرا به عنوان نمونه حباب ربع سکه ۴ میلیون است اما دو گرم طلا بخرند به صرفه تر است و به اقتصاد و تولید کشور هم کمک می‌شود.

سکه ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد قیمت سکه نیز افزود: هم اکنون قیمت سکه تمام طرح جدید ۲۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان که البته حباب این سکه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. (تا لحظه تنظیم خبر) 

بذرافشان گفت: قیمت سکه طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 5712648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      8 0
      خجالت هم خوب چیزیه واقعا مردم دارن کمرشون میشکنه مگه پول دست مردم پیدا میشه که برن طلا دست دوم حالا بخرن
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      3 0
      اجرت ساخت و مالیات و سود مغازه دار باعث شده است که مردم مصنوعات طلا را خریداری نکنند ولی سکه هم قیمت خرید و هم قیمت فروش مشخص است
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      5 7
      قشر کارگر و کارمند و کشاورز و دانشجو مگر میتوانند طلا بخرند اصلا چرا مصاحبه میکنی ثروت ملی را حراج کردید و تورم چند ده برابر هدفتان چیست ضربه به اسلام که قطعا نخواهید توانست سریعا افراد بی کفایت را با مینی بوس از سیستم اجرایی روانه پارکینگ نمایید تا اوضاع آرام بگیرد و کمی هم خجالت بکشید که افتضاحه
    • حامد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      1 0
      دلااااااااااار لعنتی بدبخت کردی ملت رو طغیان نکن.
    • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      1 0
      از فردا مرغ و گوشت مصنوعی هم باید بخریم.
    • مهدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      مگر مصنوعات ارزون شده که میگه بخرین