۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱

در اولین سالگرد جنگ اوکراین صورت گرفت؛

نخست وزیر لهستان وارد کی‌یف شد

نخست وزیر لهستان وارد کی‌یف شد

نخست وزیر لهستان با هدف اعلام همبستگی این کشور با اوکراین، در سال‌روز آغاز درگیری نظامی کی‌یف و مسکو وارد اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه نیوز، نخست وزیر لهستان همزمان با اولین سالگرد جنگ اوکراین وارد این کشور شد.

«پیوتر مولر» سخنگوی دولت لهستان امروز جمعه در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر خود اعلام کرد که «ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان در سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین وارد کی یف، پایتخت این کشور شد.

در پیام توئیتری سخنگوی دولت لهستان، سفر این سیاستمدار لهستان به اوکراین در سالگرد آغاز جنگ در این کشور را با هدف ارائه یک سیگنال واضح و شفاف در خصوص حمایت مداوم ورشو از اوکراین عنوان کرد.

در پیام سخنگوی دولت لهستان اشاره به برنامه های نخست وزیر این کشور در سفر اوکراین نشده است و مشخص نیست که آیا موراویسکی قصد دارد با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین یا نمایندگان دولت این کشور دیدار کند یا خیر.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

از آن زمان تاکنون کشورهای اروپایی به این بهانه رویکرد ضد روسی خود را تشدید کرده اند. در حالیکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند» اما آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5717930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha