۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) استان فارس:

تمام مردم مکلف به تبیین مهدویت در جامعه اند

تمام مردم مکلف به تبیین مهدویت در جامعه اند

شیراز- مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) استان فارس گفت: تبیین فرهنگ مهدویت مختص یک فرد و گروه خاص نیست بلکه تمامی مردم در این حوزه دارای وظیفه اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که دشمن در راستای آسیب رسانی به جامعه مهدوی دارد از این رو باید تمامی امکانات جامعه به سمتی برده شود که بتوان در راستای توسعه فرهنگ مهدوی در جامعه اقدام و زمینه چینی دشمنان در این حوزه را خنثی نمود.

وی ادامه داد: می‌توان از ظرفیت رسانه در راستای تقویت فرهنگ مهدوی و اشاعه آن استفاده کرد از این رو باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این بخش وجود داشته باشد تا بتوان این کار ارزشمند را در رسانه انجام داد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) فارس همچنین با اشاره به لزوم تبیین موضوع عصر غیبت امام زمان (عج) اظهار کرد: امام حسین (ع) در خصوص لزوم تبیین در عصر غیبت فرموده‌اند که «حضرت صاحب‌الزمان (عج)، غیبتی دارد که گروه‌هایی در این غیبت مرتد می‌شوند و برخی بر اعتقادات خود می‌مانند».

حدائق عنوان کرد: دوستداران امام زمان (عج) مورد انتقاد و آزار توسط برخی قرار می‌گیرند و می‌گویند اگر مهدی بود تاکنون آمده بود که نمونه آن اقدامات داعش پلید با نگاه انحراف گونه است که چه جنایت‌ها که نکرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در این میان، رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین مهدویت دارند، چرا که دشمن در فضای مجازی برای تغییر سبک زندگی و تضعیف اعتقادات و باورها و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در تلاش است و رسانه در این میان نقش مهمی دارد و تبلیغات گسترده دشمن را باید با رسانه پاسخ داد.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های دهه مهدویت در استان فارس نیز بیان کرد: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در دهه مهدویت در استان فارس اجرایی می‌شود از این رو رو بایستی به صورت ویژه تمامی آحاد جامعه در این گونه برنامه‌ها حضور داشته باشند تا بتوان استفاده حداکثری از این گونه برنامه‌ها داشت.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی، پیاده روی همگانی، شاد پیمایی حماسه حضور با مشارکت تمام دستگاه‌ها و با مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برپایی موکب‌های خدمات رسانی از سه راه «نمازی» تا حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع)، نورافشانی در ۴۰ نقطه شهر شیراز، برپایی جشن مهدویت به مدت سه شب در مسجد وکیل شیراز، برگزاری جشنواره عطر مهربانی، برگزاری مراسم احیا نیمه شعبان در تمام مساجد و بقاع متبرکه استان و حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) را از جمله این برنامه‌ها است

حدائق خاطرنشان کرد: اهدای خون به نیت سلامتی امام زمان (ع)، برگزاری جشن روز نیمه شعبان در کوه دراک شیراز، برگزاری جام ورزشی منتظران، برگزاری شب شعر مهدوی در تالار حافظ، جشن دهه مهدویت با محوریت حضرت شاه‌چراغ (ع) با حضور سخنرانان ویژه و … هم از سایر برنامه‌های نیمه شعبان است.

کد خبر 5718800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha