۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

معاون دادگستری اردبیل مطرح کرد؛

مسئولان با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌ها رسیدگی کنند

مسئولان با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌ها رسیدگی کنند

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: مسئولان استانی با جدیت به موضوع تخلفات خرید و فروش کاغذ پاره ها و اوراق کاغذی واگذاری تعاونی ها رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در جمع مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک، تعاون، کانون سردفتران و دفتر یاران و اتحادیه مشاورین املاک، با اشاره به وضعیت نگران کننده در خرید و فروش کاغذ پاره‌ها و اوراق کاغذی در اردبیل اظهار کرد: قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها هیچ تضمین و امکان قانونی برای احقاق حق قربانیان وجود ندارد و لازم است مسئولان با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌های مدنظر ورود پیدا کرده، نتیجه را به دستگاه قضائی گزارش کنند.

وی افزود: در مواردی، از بابت عمل مجرمانه امکان تعقیب کیفری و جزایی عملکرد برخی از تعاونی‌ها در واگذاری قراردادها و اقدامات مرتبط وجود دارد که باید تعاونی‌های مربوطه جهت تعقیب، به دادگستری معرفی شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تشریح مواد قانونی و ارکان بیع و معامله صحیح در خصوص زمین و مسکن، ادامه داد: فروش و واگذاری موضوع شرکت‌های تعاونی مسکن قبل از تغییر کاربری و قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها غیر قانونی بوده و از مردم تقاضا داریم تا با آگاهی لازم از خرید و فروش چنین قراردادهایی خودداری کنند.

آفاقی به آمار پرونده‌های حقوقی مرتبط در شعبه ویژه دادگستری اردبیل در این خصوص اشاره کرد و گفت: تا کنون به دلیل غیر قانونی بودن چنین اقداماتی و مشکلات مفاد و ارکان چنین قراردادهایی، امکان صدور هیچ حکمی به نفع قربانیان و مال باختگان ازبابت ایفا تعهد یا الزام به تنظیم سند وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، لزوم هماهنگی و نظارت و اقدامات شایسته از سوی کانون سردفتران و اتحادیه مشاورین املاک و اتمام حجت به افراد متخلف سودجو در این خصوص از جمله تأکیدات معاون مقام عالی قضائی خطاب به مسئولان حاضر بود.

کد خبر 5722541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha