۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷

«رافائل گروسی» جمعه به ایران می‌آید

«رافائل گروسی» جمعه به ایران می‌آید

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه به تهران سفر کرده و با مقامات ایران دیدار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است عصر جمعه هفته جاری وارد تهران شود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان این سفر با مقامات کشورمان ملاقات‌هایی را انجام خواهد داد.

به گزارش رویترز، این دیدار در حالی رخ می‌دهد که محور غربی- عبری در تلاش برای بزرگ نمایی گزارش ادعایی بلومبرگ درارتباط با غنی سازی ۸۴ درصدی اورانیوم از سوی تهران است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق روال همیشگی و به طور ویژه به خصوص در این شرایط که امپریالیسم رسانه‌ای عملیات روانی و تهاجمی‌اش را برای تخریب کشور انجام می‌دهد، سعی کرد روابط با آژانس را تیره و تار نشان دهد اما به لطف الهی در دو ماه گذشته رفت و آمدها با آژانس در سطح کارشناسی و معاونان انجام شد و در دو هفته گذشته هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور یافتند و تبادل نظر شد.

وی بیان کرد: در این تبادل نظرها و رایزنی‌ها مواردی از جمله عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمان سانتریفیوژها یا یک ذره، خوب مرور شد و بحث و کارشناسی شد و نهایی شده و مشخص شده که انحراف خاصی وجود ندارد و این موضوعات با توجه به بحث‌های کارشناسی واجد اهمیت نبوده که به عنوان یک موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: همچنین درباره موارد پادمانی باید برای روشنگری پاسخ‌هایی که دادیم مذاکره انجام می‌شد. برخی القا می‌کنند که پاسخ داده نشده است این درست نیست. پاسخ‌ها در چند صد صفحه ارسال شده بود و باید با حوصله با آنها مرور می‌کردیم و این امر هم تداوم دارد و گفت‌گو شده است و در همین راستا در سفر آقای آپارو معاون پادمانی مدیرکل آژانس و مذاکراتی که انجام شد دعوت رسمی از آقای گروسی کردیم و ان‌شاءالله در یکی دو روز آینده به تهران می‌آیند.

کد خبر 5722768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 0
      چرا جمعه ماید میگن حسنی به مکتب نمیرفت اون موقع که میرفت جمعه بود این هم حکایت گروسی معروف به حسنی
      • ف IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
        0 0
        به خاطر اینکه اونا یکشنبه هاشون تعطیله
    • بابائی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      سوال بنده این است که چرا آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار تاکنون در مورد سلاح هسته ای خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نکردند و هنوز هم همکاری می کنند. پس همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد صلح آمیزهسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بود
      • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
        0 0
        به خاطر عضو بودن ایران در قرارداد الحاقی است.
    • بابائی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست رژیم صهیونیستی در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی 100 درصد فقط ایران مقصر اصلی بوده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدوانشان برای ما یکی هستند.
    • بابائی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد که به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است/ توافق هسته ای برجام از سال 1394 تاکنون ثابت کرد که به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است.
    • بابائی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      ایران متاسفانه تاکنون همه جانبه با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی همکاری می کند و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم به همراه آمریکا و سه کشور اروپایی بارها ایران را در توافق هسته ای، برجام و شورای حکام متهم کرده است چرا؟
    • بابائی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است سوال اینجاست که چرا رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است.