۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی:

رسانه ملی باید رویکرد متفاوتی نسبت به زائران داشته باشد

رسانه ملی باید رویکرد متفاوتی نسبت به زائران داشته باشد

مشهد ـ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت: قطعاً ظرفیت‌های رسانه‌ای استان متناسب با نیاز نیست بنابراین رسانه ملی رویکرد متفاوتی را نسبت به زائران مدنظر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: اطلاع رسانی به مسافران و زائران نسبت به خدمات در بخشهای مختلف باید مبنای همه برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های اجرایی در ایام پایانی سال باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی با بیان اینکه سازمانها و مجموعه‌های مختلف باید پیام‌های مهم خود را در موارد کلیدی تنظیم و به شیوه‌های مختلف به اطلاع مردم و زائران برسانند، افزود: مادامی که اطلاع رسانی گسترده به مسافران نداشته باشیم نمی‌توان با اهرمهای مدیریت و نظارتی تراز خدمت را ایجاد کرد.

وی بیان کرد: حوزه اطلاع رسانی نقطه کانونی خدمت رسانی است زیرا اگر حتی تمام برنامه ریزی‌ها، پیش بینی‌ها، برآوردها و تجهیزات و بودجه‌ها را به درستی طراحی کنیم اما به هنگام و تأثیرگذار اطلاع رسانی نکنیم، نخواهیم توانست راهبری خدمات مورد نظر را ارائه کنیم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: قطعاً ظرفیت‌های رسانه‌ای استان متناسب با نیاز این استان نیست، بنابراین انتظار است رسانه ملی رویکرد متفاوتی را نسبت به زائران داشته باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی افزود: نوروز پارسال این امر با تأخیر از سوی رسانه ملی اجرایی شد که امسال پیگیر هستیم تا با همکاری رسانه‌ها شاهد رقم خوردن شرایط بهتری برای اطلاع رسانی به هموطنان برای سفر به مشهد باشیم.

وی گفت: این استان تاکنون تجربه میزبانی از ۹ میلیون زائر و مسافر نوروزی را داشته است که امسال نیز باید خود را برای پذیرش بیشتر از این میزان آماده کند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: آغاز ماه مبارک رمضان از چهارم فروردین ماه، هندسه زمانی مخاطبان و خدمات در این شرایط را متفاوت می‌کند و با توجه به هم زمانی نیمه شعبان با ۱۵ اسفندماه، شاهد تجربه نخستین اوج‌گیری سفرها در این تاریخ خواهیم بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی بیان کرد: نوروز یکی از مناسبت‌های ملی است که همیشه جزو اصلی ترین مقاطع سفر بوده و مشهد الرضا در آن میزبان شمار بالایی از زائران بوده است.

وی خانواده محور بودن زیارت نوروزی را یکی از ویژگی‌های این ایام دانست و گفت: استان در دیگر ایام اوج سفر مانند دهه پایانی صفر، زائران را در قالب دسته‌جات و گروه‌های عزاداری میزبانی می‌کند اما در ایام نوروز حضور خانواده‌ها پررنگ‌تر است و این موضوع حساسیت میزبانی را بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: متناسب با تغییرات اوج سفر در روزهای پایانی سال باید برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمات دهی در بخش‌های مختلف را انجام دهیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی افزود: در صورت مواجهه با سرما در ایام پایانی سال و نوروز نیز کار ما در حوزه زائران و میزبانی سخت‌تر می‌شود، بنابراین باید آمادگی کامل را از همه جهت داشته باشیم.

کد خبر 5723187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha