۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد؛

توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی

توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی

اراک -مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:در هفته منابع طبیعی بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نهال در استان مرکزی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین محمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نهال در استان مرکزی توزیع می‌شود و توزیع این نهال‌ها به مناسبت هفته منابع طبیعی از امروز در این استان آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: در راستای فرهنگ سازی درختکاری در ا ستان مرکزی آئین روز نخست هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان در دره مودر اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آبخیزداری دره گردو اراک از جمله طرح‌های شاخص آبخیزداری در سطح کشور بوده و در راستای پراکنش مناطق گردشگری در شهرستان‌های استان و مقابله با گرد و غبار طرح دره مودر در شهرستان اراک اجرا می‌شود.

محمدی اضافه کرد: شهر اراک از جمله شهرهای آلوده کشور بوده و اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله منطقه آبخیز گردو علاوه بر ایجاد محیط تفریحی، نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان مرکزی گفت: روز شنبه برگزاری نشست خبری و بازدید از نهالستان، روز یکشنبه درختکاری در مدرسه علامه حلی، دوشنبه حضور مسئولان در پارک آبخیز مودر و توزیع نهال در پیاده راه امیرکبیر، روز سه شنبه برگزاری آئین درختکاری در پادگان‌ها و اماکن نظامی و دانشگاه، چهارشنبه توزیع نهال در دره گردو انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تنها راه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا را کاشت درخت خواند و گفت: کاشت و تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال بر این اساس انجام می‌شود.

وی افزود: پساب فاضلاب ظرفیتی مناسبی برای اجرای طرح زراعت چوب در استان مرکزی است و با بهره گیری از این ظرفیت و اجرای زراعت چوب کشور می‌تواند به یکی از صادر کنندگان چوب در دنیا تبدیل شود و در آمدی که تولید چوب برای کشور به همراه دارد بیش از در آمدهای نفتی برای کشور است.

محمدی ادامه داد: در راستای قانون پاک ۸۰ هزار اصله نهال سال گذشته به شهرداری‌های ارائه شد و ارائه ۵۰ هزار اصله نهال در سال جاری به شهرداری اراک، ۳۵ هزار هکتار اصله نهال به شهرداری ساوه و ۱۰ هزار اصله به شهرداری شازند در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: اراضی بیابانی استان مرکزی در سال جاری افزایش نیافته و با توجه به کاهش سطح آب‌های زیر زمینی گونه‌های بیابانی استان از بین رفته‌است.

کد خبر 5724499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha