۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

مسئولان به اشتباه خود در استقرار صنایع آلاینده اشکذر اقرار کنند

مسئولان به اشتباه خود در استقرار صنایع آلاینده اشکذر اقرار کنند

یزد- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: آلایندگی های شهرستان هایی چون اشکذر را ما ایجاد کرده ایم و باید به اشتباه خود اقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار صبح شنبه در نشست هم‌اندیشی با موضوع توسعه و چشم‌انداز شهرستان اشکذر اظهار داشت: اگر بنیاد یا مؤسسه‌ای در شهرستان اشکذر تشکیل می‌شود باید کارهای ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان انجام دهد.

وی عنوان کرد: یک کار انقلابی اساسی برای توسعه و پیشرفت باید انجام شود؛ همچنین بجای تصدی‌گری، مدیریت شهری باید به خود مردم واگذار شود.

جوکار ادامه داد: راه درست یا اشتباه باید مشخص شود؛ همچنین بررسی شود که سود و ضرر مهاجرپذیری برای شهرستان اشکذر چقدر بوده است؛ همچنین آیا به همین روش باید ادامه داد یا بهتر است اصلاح شود که نیاز به راهبرد و طراحی صحیح مسیر دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس همچنین با اشاره به کارخانه‌های آلاینده در شهرستان اشکذر و ضرورت حفظ سلامت مردم ادامه داد: این آلایندگی را ما مسئولان ایجاد کردیم و باید به اشتباه خودمان اقرار کنیم و راه آینده اصلاح شود و شعار و عمل باید منطبق باشد.

جوکار با تاکید بر ضرورت طراحی برنامه توسعه برای شهرستان اشکذر بیان کرد: پرسش‌نامه‌هایی باید برای اهالی علم، فرهنگ و هنر که اهل عمل هستند تنظیم شود همچنین همه زمینه‌ها در نظر گرفته شود و سند بر اساس آن تنظیم شود که سند توسعه خوبی برای شهرستان تدوین شود.

لزوم همدلی و همفکری مسئولان در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی

فرماندار اشکذر نیز در این نشست اظهار داشت: با همدلی و همفکری همه مسئولان در حوزه‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و پیوست‌های فرهنگی اجتماعی که شعار اول این دولت است، پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق می‌افتد و سندی همچون یزدنوین تدوین و مصوب می‌شود.

روح الله ردائی عنوان کرد: نظرات تأثیرگذاری فارغ از دیدگاه و رویکرد جناحی و سیاسی در این جلسه توسط مسئولان و فرهیختگان بیان شد که امیدواریم این راهکارها برای توسعه و پیشرفت در شهرستان اشکذر مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: نشست‌های دیگری نیز با حضور دیگر فرهیختگان شهرستان برای استخراج و جمع آوری نظرات و تجربیات آنها برای توسعه و پیشرفت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ بر اساس این گزارش در این نشست که هر یک از فرهیختگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه توسعه شهرستان پرداختند؛ ملاک حرکت قرار دادن سند یزد نوین و بومی‌سازی موضوعات آن، توجه با آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی و ایجاد یک مؤسسه یا انجمن تشکیلاتی توسعه‌ای شهرستان، از مهمترین محورهای مشترک سخنان حاضران در این نشست بود.

کد خبر 5730241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      حیف این همه رای معلمان خرید خدمات به تو نماینده بی عرضه ای که فقط برای جیب خودت کار مکنی وبس بازهم دم صباغیان گرم .خدا لعنت کنه تو و امثال توهی که مشکل ما بیچاره معلمان خرید خدمات رو حل نکردی و گفتی نمی تونم .وای برشماها انشاا....پولی که درمیارز خرج دوا و دکتر خودت و بچات بشه این دعای من معلمه