۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۱

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد؛

ضرورت تولید ذرت دانه‌ای در استان قزوین برای سال ۱۴۰۲

ضرورت تولید ذرت دانه‌ای در استان قزوین برای سال ۱۴۰۲

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید ذرت دانه‌ای با توجه به اهمیت تغذیه دام و طیور و خودکفایی در تولید روغن برای سال زراعی ۱۴۰۲ در اولویت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی راه انجام با اعلام این خبر افزود: امروز بخش اعظمی از تولید ذرت استان به نوع علوفه‌ای اختصاص یافته و این درحالی است که ذرت دانه‌ای فواید بیشتری به همراه دارد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر برای کشت ۳۰۰ هکتار ذرت بذری (دانه‌ای) در سال آینده برنامه ریزی شده و این کشت باید در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در اواسط مهرماه برداشت شود.

راه انجام در تشریح کشت و تولید ذرت دانه‌ای بیان داشت: خودکفایی در تولید روغن و تأمین خوراک دام و طیور از عمده فواید کشت ذرت دانه‌ای است.

این مسئول با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای به میزان کافی در استان کشت می‌شود، گفت: امروز ظرفیت استان قزوین در کشت ذرت علوفه‌ای ۲۰ هزار هکتار است و این درحالی است که این محصول در سطح ۴۰ هزار هکتار کشت می‌شود و باید بخش از این ظرفیت را به ذرت دانه‌ای اختصاص داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: برای تشویق کشاورزان در راستای کشت و تولید ذرت دانه‌ای باید شیوه کشت این محصول اقتصادی شود و محصولی با سطح بالا و با کیفیت مناسب مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5734507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha