۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷

کرملین: حکم دیوان کیفری بین المللی علیه پوتین ارزش قانونی ندارد

کرملین: حکم دیوان کیفری بین المللی علیه پوتین ارزش قانونی ندارد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور این کشور را تحریک آمیز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور این کشور را مردود ارزیابی کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه در واکنش به صدور حکم جلب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که تصمیم دیوان کیفری بین المللی تحریک آمیز و غیرقابل قبول است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نمی شناسد و تصمیمات آن ارزش قانونی ندارد.

دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

کد خبر 5735647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      ما فقط از عملکرد و رفتار دوگانه دادگاه بین‌المللی اعتراض داریم و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.