۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰

تازه ترین تحولات جنگ اوکراین؛

ادعای کی یف درباره پهپادهای ایران/پیشروی مهم روسیه در «باخموت»

ادعای کی یف درباره پهپادهای ایران/پیشروی مهم روسیه در «باخموت»

مقامات نظامی «کی یف» ضمن تکرار ادعاهای بی اساس خود، مدعی انهدام 12 پهپاد ساخت ایران در حریم هوایی این شهر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، اوکراین بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را درباره حضور پهپادی ایران در جنگ این کشور با روسیه تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی کی یف پایتخت اوکراین مدعی شدند که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور دوشنبه شب ۱۲ پهپاد نوع «شاهد» ساخت ایران را که به سوی این شهر به پرواز درآمده بودند، منهدم کرده‌اند.

این خبر در حالی است که نیروی هوایی اوکراین بامداد دوشنبه اعلام کرد که ۱۳ پهپاد انفجاری را که به مناطقی در شمال و جنوب شرق این کشور حمله کرده بودند، سرنگون کرده است. شهردار کی یف نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در این شهر خبر داده بود.

گفتنی است که ایران همیشه و با قاطعیت هر گونه حضور در جنگ اوکراین را اعلام و بر آمادگی تهران برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک این بحران تأکید کرده است.

در خبری دیگر، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد جنگنده‌های سوخو ۲۵ روسیه دوشنبه شب استان «خرسون» را با بمب‌های هدایت شونده هدف قرار دادند.

مقامات محلی منطقه دونستک هم اعلام کردند که نیروهای روسیه کنترل منطقه صنعتی شهر راهبردی «باخموت» را به طور کامل به دست گرفته‌اند.

این تحولات در حالی است که وزیر انرژی روسیه گفت که حملات پهپادی احتمالی اوکراین به مراکز انرژی حیاتی روسیه، خطری جدی است.

کد خبر 5741952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha