۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰

اردوغان: حمله اسرائیل به مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم

اردوغان: حمله اسرائیل به مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: حمله اسرائیل به مسجدالاقصی نشان می‌دهد که تل‌آویو به بن‌بست رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: (یورش رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی) اقدامات شنیع علیه قبله اول مسلمانان را محکوم و خواستار توقف هر چه سریع‌تر آنها هستیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: موج خشونتی که به رغم تمام هشدارها توسط اسرائیل انجام می‌شود، نشان می‌دهد که تل آویو به بن بست رسیده است. نام این اقدامات سیاست ظلم و ستم است.

وزارت امور خارجه ترکیه ساعاتی پیش یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینیانی را که به مصلای «القبلی» پناهنده شده بودند، به‌شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز نیروهای امنیتی اسرائیل به حریم مسجدالاقصی و وضعیت تاریخی کنونی آن و یورش به مصلای القبلی و دستگیری تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

این بیانیه ضمن تاکید بر این‌که حملات به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، می‌افزاید: ما بسیار نگران تشدید تنش‌هایی هستیم که در حال حاضر به کل منطقه به‌ویژه نوار غزه سرایت کرده است. اسرائیل باید فوراً هرگونه اقدام تحریک آمیز و حمله‌ای را که منجر به تشدید تنش در منطقه شود، متوقف کند.

همچنین «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی گفت: من حملات اسرائیل به انسان‌هایی که عبادت خود را انجام می‌دهند و ایمان و اعتقاد خود را ابراز می‌دارند، به شدت محکوم می‌کنم.

گفتنی است که نظامیان صهیونیست در حملات اخیر خود علیه مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار را مجروح کرده و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر را نیز بازداشت کرد. این حملات با واکنش موشکی مقاومت فلسطین نیز همراه شد. مقاومت تاکید کرد که در صورت ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی، حملات موشکی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست‌ نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5747793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha