۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲

به همت حوزه هنری؛

دوره کتابخوانی «الغارات» در بجنورد برگزار شد

دوره کتابخوانی «الغارات» در بجنورد برگزار شد

بجنورد- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: دوره کتابخوانی «الغارات» به همت حوزه هنری خراسان شمالی به مدت ۱۰ جلسه در حسینیه جاجرمی‌های بجنورد برگزار شد.

اکرم صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره کتابخوانی «الغارات» به همت حوزه هنری خراسان شمالی به مدت ۱۰ جلسه در حسینیه جاجرمی‌های بجنورد برگزار شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی ادامه داد: پیش از این چنین دوره‌ای با کتاب اندیشه اسلامی، انسان ۲۵۰ ساله و… در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم برگزار شده بود.

وی افزود: این دوره به صورت همخوانی بوده و شکلی از درس گفتار که مبتنی بر فعالیت مخاطبین در مطالعه کتاب است.

صدیقی گفت: بر اساس این دوره هر روز تعداد صفحاتی که بایستی مطالعه شود در اختیار افراد گذاشته می‌شد و در طول روز علاقمندان سوالات خود را در یادداشت کرده و در جلسه حضوری به تبادل نظر می‌پرداختند.

وی افزود: همچنین مبحث مورد نظر توسط حجت الاسلام سید محمد افشین‌فر، شرح و تفسیر می‌شد و به سوالات نیز پاسخ داده می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه این کتاب در مورد سال‌های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین است، تصریح کرد: کتاب فوق ترجمه‌ای روان بر کتاب «الغارات» نوشته «ابراهیم بن محمد ثقفی کوفی» از علمای بنام شیعه است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تاکید کرد: کتاب الغارات، کهن‌ترین منبع موجود در رابطه با نیمه دوم حکومت امیرالمؤمنین (ع) و بحث غارات معاویه بوده و به صورت خاص به بررسی آنها پرداخته است.

وی ادامه داد: این نیمه روایت نشده حکومت حضرت در تاریخ را به دلیل غارت‌ها و شبیخون‌های مکرر لشکریان معاویه بر شهرها و مناطق تحت قلمرو حکومت امام علی به اسم دوره غارات نامگذاری کردند.

کد خبر 5747892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha