۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۲

در سومین شب از لیالی قدر؛

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد

گناوه- همزمان با سومین شب از لیالی پرفیض قدر مراسم احیای این شب باحضور مردم خداجو و متدین شهرستان گناوه در سراسر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ویژه سومین شب از لیالی با فضیلت قدر و شب بیست و سوم ماه رمضان همراه با آئین ویژه احیا، با حضور مردم متدین و خداجوی شهرستان گناوه در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن متبرکه و همچنین در منازل با همراهی رسانه‌ها برگزار شد.

همزمان با سومین شب از لیالی قدر آئین‌های ویژه و مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلی جمعه گناوه با حضور مؤمنان و خداجویان و شب زنده داران برگزار شد.

در این آئین قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان شهر و مداحی و قرآن به سر برگزار شد.

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد

مؤمنان شرکت کننده در آئین‌های احیا این شب عظیم با دعا و استغاثه و بر سر گذاشتن قرآن مجید، از درگاه خداوند متعال و بخشنده، آمرزش گناهان را خواستار شدند.

همچنین مراسم احیا شب بیست و سوم ماه رمضان در جوار یادمان شهدای گمنام گناوه، امامزاده سلیمان بن علی (ع)، مزار مطهر سید رضا و سایر اماکن مذهبی در شهرها و روستاهای شهرستان با حضور مؤمنان و شب زنده داران برگزار شد.

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد

بسیاری از مردم نیز از خانه‌های خود و همراه با برنامه‌های مجازی و رسانه‌ای تدارک دیده شده ویژه ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مراسم این شب را برگزار کردند.

شب قدر شب یکی از شب‌های مهم و تعیین کننده در سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و خداوند سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

کد خبر 5754229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha