۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

سخنگوی شورای شهرستان طارم:

پساب فرآوری زیتون آب‌های زیرزمینی طارم را آلوده کرده است

پساب فرآوری زیتون آب‌های زیرزمینی طارم را آلوده کرده است

زنجان-سخنگوی شورای شهرستان طارم گفت: پساب فرآوری زیتون به آب‌های زیرزمینی نفوذ و آن را آلوده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمران عسگری، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد شهرستان طارم بر پایه کشاورزی است اما از طرف دولت کمکی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی نشده است و مسئولان قدمی در این راستا برنداشتند.

وی با اشاره به اینکه رودخانه قزل‌اوزن پشت سد منجیل می‌ایستد و سود آن را استان گیلان می‌برد، ابراز کرد: بیش از ۲۰ رودخانه فصلی طارم به رودخانه قزل‌اوزن سرریز می‌شود اما مسئولان اقدامی برای مهار و نگهداری این رودخانه‌ها نکرده‌اند.

سخنگوی شورای شهرستان طارم با اشاره به اینکه این شهرستان به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی منحصر به فرد است، بیان کرد: روغن زیتون طارم یکی از روغن‌های مرغوب در دنیا به شمار می‌رود و در مقابل تبلیغات برای مصرف روغن زیتون در کشور ضعیف است.

وی آب شرب شهری و روستایی را از مشکلات شهرستان طارم برشمرد و گفت: مشکل آب شرب گیلوان هنوز حل نشده و در روستای هندی کندی، مسئولان آب و فاضلاب به دلیل عدم پرداخت آب‌بها از طرف چند نفر از اهالی، آب کل روستا را قطع کرده‌اند.

عسگری وضعیت محیط زیست شهرستان طارم را اسف‌بار توصیف کرد و افزود: پساب فرآوری زیتون به آب‌های زیرزمینی نفوذ و رنگ آن را قرمز کرده است و موجب آلودگی منابع آب زیرزمینی شده است.

سخنگوی شورای شهرستان طارم در مورد اقدامات بنیاد مسکن تصریح کرد: این نهاد بدون در نظر گرفتن استانداردها اقدام به واگذاری زمین در بستر رودخانه کرده و اکنون در یک روستا شاهد قرارگیری ستون خانه در محل سیلاب هستیم.

کد خبر 5757244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha