۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

تا پایان هفته روی می دهد؛

افزایش دما در اردبیل همراه با وزش باد

افزایش دما در اردبیل همراه با وزش باد

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا پایان هفته علاوه بر افزایش دمای هوا در اردبیل شاهد وزش بادهای ملایم و خنک خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا قبل از ظهر فردا سه شنبه ۲۹ فروردین با ماندگاری پرفشار سطح زمین در منطقه همچنان آسمان استان ابری و مه آلود توأم با هوای خنک و وزش ملایم باد طی امشب با هوای نسبتاً سرد در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از حوالی ظهر فردا تا روز پنجشنبه ۳۱ فروردین با حاکمیت شرایط پایدار جوی و کم فشار سطح زمین، آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری بوده و با وزش باد جنوبی دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر افزایش محسوس دمای هوا وزش باد جنوبی تقویت یافته به طوری که از عصر پنجشنبه و به ویژه روز جمعه همزمان با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان سرعت وزش باد تشدید می‌شود.

محمدی گفت: با فعالیت این سامانه ضمن افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و عصر در مناطقی از استان بارش پراکنده گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق نیز انتظار می‌رود.

وی افزود: به رغم آنکه در ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد سرمای هوا بودیم و مردم را به استفاده از لباس‌های گرم مجبور کرد اما از ظهر امروز گرمای هوا را در سطح استان شاهدیم.

کد خبر 5757429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha