۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۰۰

مدیرکل ارشاد البرز خبر داد؛

اجرای اقدامات تشویقی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب البرز

اجرای اقدامات تشویقی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب البرز

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اجرای جدی قانون حجاب و عفاف، اقدامات تشویقی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری با اشاره به اهمیت مسئله حجاب در جامعه و ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب اظهار داشت: ۳۰۰ وظیفه ایجابی برای تبیین عفاف و حجاب بر عهده ۲۶ دستگاه اجرایی گذاشته شده تا این فرهنگ در جامعه تقویت شود؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز بعنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی مصوبات حجاب و عفاف در استان، «طرح فرهنگی تشویق چادری ها» را با همکاری «نیروی محترم انتظامی استان البرز» از خردادماه سالجاری آغاز و اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عزم جدی نیروی محترم انتظامی اجرای کامل قانون حجاب و عفت عمومی در جامعه است و ناقضان این قانون در زمان و مکان مورد نظر نسبت به عواقب قانونی تکرار جرم خود مطلع خواهند شد، خاطرنشان کرد: با تمهیدات پیش بینی شده از طریق دوربین‌های هوشمند ثبت مستندات افرادی که قانون حجاب را در اماکن و معابر عمومی رعایت نمی‌کنند صورت می‌گیرد؛ به موازات آن با اقدامات ایجابی برای فرهنگسازی و تشویق به حجاب هم برنامه‌ی اجرایی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره بر ضرورت تدوین آئین‌نامه نحوه نظارت بر اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: یکی از مهمترین مسائل در تبلیغ و تربیت عفیفانه تمرکز بر اقدامات فرهنگی است.

وی جزئیات طرح فرهنگی تشویق از بانوان چادری در استان البرز را تشریح کرد و افزود: این عزم جدی وجود دارد که از خردادماه با همکاری نیروی محترم انتظامی و فعالین عرصه اقتصاد فرهنگ ضمن ادامه فرایند شناسایی و اعمال قوانین کشف حجاب در جامعه؛ باحجاب‌ها نیز در استان البرز شناسایی شده و با اهدا قواره‌های چادر تشویق شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز تکریم افراد محجبه و ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: همانگونه که با نقض کنندگان حجاب از طریق قانون برخورد می‌شود، بانوانی هم که حجاب کامل را الگوی حضور خود در اجتماع قرار داده‌اند برای تشویق، چادر هدیه فرهنگی می‌گیرند.

کد خبر 5757767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha