۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۴

نمایندگان پارلمان اردن:

دولت فورا برای آزادی نماینده اردنی علیه تل‌آویو اقدام کند

دولت فورا برای آزادی نماینده اردنی علیه تل‌آویو اقدام کند

نمایندگان پارلمان اردن با اشاره به بازداشت یکی از نمایندگان این کشور توسط رژیم‌صهیونیستی تاکید کردند که دشمن اشغالگر حق ندارد کرامت اردنی ها را زیرپا بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، خلیل عطیه نماینده پارلمان اردن تاکید کرد: ما به عنوان ملت اردن نباید به دشمن صهیونیستی اجازه دهیم دست به چنین اقدامات راهزنانه و تروریستی علیه مردم ما در اراضی اشغالی بزند.

وی افزود: صهیونیست‌ها یکی از نمایندگان پارلمان اردن را بازداشت کرده‌اند. به جزئیات کاری نداریم اما دولت اردن باید فوراً برای آزادی این نماینده از دست صهیونیست‌ها اقدام کند.

عطیه بیان کرد: وظیه ملی ما این است که به دشمن اجازه ندهیم به کرامت اردنی‌ها توهین کرده و یکی از اعضای پارلمان را بازداشت کند چرا که وی دارای مصونیت قضائی است.

وی ادامه داد: یادمان نرفته صهیونیست‌ها چگونه یک قاتل اسرائیلی را که با خونسردی تعدادی از شهروندان اردنی را در حادثه سفارت به قتل رسانده بود آزاد کرد.

اندره حواری یکی دیگر از نمایندگان پارلمان اردن نیز تاکید کرد: باید یادآور شوم که دشمن صهیونیستی، دشمن اردن و رهبران و ملت آن است. این نماینده اردنی دارای مصونیت قضائی بوده و قوانین بین‌المللی بر این نکته تاکید دارد.

وی اضافه کرد: البته ادعاهای اسرائیلی‌ها همواره با دروغ و تحریف همراه بوده تا اوضاع سیاسی و مردمی اردن را تحت فشار قرار دهند.

رسانه‌های خبری شب گذشته گزارش دادند که در پی تنش در روابط «اسرائیل» و اردن به علت بازداشت نماینده مجلس اردن به اتهام «قاچاق سلاح» در فلسطین اشغالی، وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه این رژیم پاسخ نداد.

کانال عبری کان با انتشار توئیتی نوشت که به دلیل تنش بین این رژیم و اردن در پی بازداشت «عماد العدوان»، نماینده پارلمان اردن در تل آویو، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، از پاسخ به تماس تلفنی «الی کوهن»، وزیر امور خارجه اسرائیل خودداری کرده است.

این رسانه افزود که دستگاه امنیت داخلی اسرائیل در حال تحقیق درباره پرونده عماد العدوان است.

وزارت خارجه اردن روز یکشنبه اعلام کرد که این رژیم یک نماینده مجلس اردن را در حالی که مقداری سلاح و طلا به همراه داشته بازداشت کرده است. این وزارتخانه تاکید کرده که وضعیت نماینده کشور را پیگیری می‌کند.

کد خبر 5761832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha