۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد؛

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای پوشش بیمه‌ای محرومان

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای پوشش بیمه‌ای محرومان

اردبیل- معاون منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: ظرفیت خیرین بستری مناسب برای پوشش بیمه‌ای افراد بی‌بضاعت است تا در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دبیر عصر چهارشنبه در جلسه شورای بیمه که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی که دولت مردمی در پوشش بیمه‌ای گروه‌های مختلف انجام داد، مثال‌زدنی و بی‌نظیر است و در این بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه سعی دارد تا در برقراری عدالت اجتماعی در جامعه کمک کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توسعه فعالیت‌های صندوق در مناطق محروم و روستایی در آینده‌ای نه چندان دور فرد فاقد بیمه نداشته باشیم و دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در دوران بازنشستگی نیز برطرف شود.

معاون منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: دولت ۷۰ درصد حق بیمه روستاییان و عشایر را پرداخت می‌کند تا با عضو شدن در صندوق بیمه روستایی و عشایری و پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه که مبلغ ناچیزی است، خودشان را در سنین بالاتر بازنشسته کرده و از مزایای صندوق استفاده کنند.

دبیر افزود: در مناطق روستایی باید اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در این زمینه به نحوی باشد تا خود روستاییان علاقه‌مند به عضویت در این صندوق بوده و فعالیت‌های مطلوبی را از این مجموعه شاهد باشیم.

وی ملاک ارزیابی فرمانداران را پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: امسال نیز یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران و بخشداران همین موضوع خواهد بود تا بیش از گذشته برای عضویت روستاییان و عشایر در این صندوق تلاش کنند.

دبیر ضرورت افزایش سهمیه استان را با پوشش افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر یادآور شد و خاطرنشان کرد: آمار موجود که جذب ۷۶ هزار نفر در این صندوق است، قابل قبول نیست و با افزایش جذب روستاییان و عشایر امیدواریم در پایان دولت سیزدهم همه افراد ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات صندوق بهره‌مند شوند.

معاون منابع انسانی استاندار اردبیل همراهی بهزیستی و کمیته امداد را در شناسایی خانوارهای بی‌بضاعت یادآور شد و اضافه کرد: در این خانواده‌ها می‌توان از ظرفیت خیرین برای پرداخت هزینه اندک پوشش بیمه‌ای صندوق اجتماعی استفاده کرد که جهاد کشاورزی و امور عشایری نیز می‌تواند در این حوزه اقدامات مؤثر و راهگشایی را انجام دهد.

کد خبر 5770506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha