۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

دبیر طرح ملی رحله خبر داد:

ثبت نام طرح ملی رحله ۹ آغاز شد

ثبت نام طرح ملی رحله ۹ آغاز شد

طرح ملی رحله حفظ اجزا قرآن کریم به صورت شبانه روزی ویژه آقایان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان تاکنون ۸ دوره آن را برگزار کرده و در این مدت نزدیک به 9هزارنفر حافظ قرآن شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام نهمین دوره طرح ملی رحله از در سراسر کشور در حال انجام است. با تصویب ستاد طرح ملی رحله قرآن آموزان سه جز ابتدایی قرآن کریم را در مدت ۴۶ روز برگزاری طرح حفظ خواهند کرد و حفظ جز ۳۰ همانند دوره‌های گذشته در برنامه طرح امسال نخواهد بود.

دارا بودن سن بین ۱۴ تا ۲۲ سال، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی، تسلط بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و عدم تأهل و عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره از شرایط اصلی حضور در این طرح است.

با امضای تفاهم نامه ۲۳ مرکز از ۸ استان کشور جهت برگزاری طرح در تابستان ۱۴۰۲ فرآیند ارزیابی و امضای تفاهم نامه تعداد دیگری از مراکز نیز در حال انجام است.

پس از نام نویسی، در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه از داوطلبان مصاحبه به عمل می‌آید و شروع دوره نیز از ۱۶ تیرماه خواهد بود. پایان دوره روز ۳۰ مرداد ماه می‌باشد و اختتامیه دوره نیز روز ۳۱ مرداد همزمان در تمامی مراکز در سطح کشور برگزار خواهد شد.

شهریه سقف شهریه طرح در مراکز استان را ۲/۵ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲ میلیون تومان است. مهلت نام نویسی در این طرح تا دهم خردادماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir خواهد بود.

گفتنی است طرح ملی رحله حفظ اجزا قرآن کریم به صورت شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله برادر است که مؤسسه بیت الاحزان تاکنون ۸ دوره آن را برگزار کرده و در این مدت نزدیک به ۹۰۰۰ نفر حافظ یک تا ۴ جز از قرآن کریم شده اند.

کد خبر 5771775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha