۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

صدرالحسینی در گفتگو با مهر:

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حقانیت مقاومت را نشان داد

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حقانیت مقاومت را نشان داد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با بازگشت نظام سیاسی سوریه به اتحادیه عرب، یکبار دیگر موضوع حقانیت مقاومت مشخص شد.

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازگشت سوریه به اتحاد عرب، اظهار داشت: با شروع حملات تروریستی برعلیه ملت و نظام سیاسی سوریه، متأسفانه کشورهایی که حرف از همبستگی میان کشورهای عربی می‌زدند انتقام خود را از ملت و دولت سوریه با اخراج این کشور از اتحادیه عرب گرفتند.

وی ادامه داد: در حقیقت ناراحتی و خشم کشورهای عربی از مقابله ملت سوریه با رژیم صهیونیستی پس از سالیان سال خود را نشان داد و کشورهای عربی سوریه را از اتحادیه عرب خارج کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال نشان داد که کشورهای پیشرو و خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند که می‌توانستند به اتحادیه عرب هویت واقعی دهند.

صدرالحسینی گفت: در طول ۱۲ سال گذشته که صندلی سوریه در اتحادیه عرب خالی بود، این اتحادیه از حیز انتفاع افتاد و از هویت واقعی خود خارج شد و کمترین تأثیر را در معادلات منطقه‌ای بین المللی داشت. بنابراین کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی تصمیم گرفتند برای بازگشت توان و هویت اتحادیه عرب، از سوریه درخواست بازگشت به آنرا داشته باشند.

وی عنوان کرد: وزیر خارجه عربستان در سفر به دمشق در خواست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مطرح کرد و دولت سوریه نیز با بیان شروطی پذیرفت که به اتحادیه عرب بازگردد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: نکته مهم اینکه یکبار دیگر موضوع حقانیت مقاومت در این دعوت و در بازگشت نظام سیاسی سوریه به اتحادیه عرب مشخص شد.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به رابطه راهبردی ایران و سوریه، قطعاً موقیعت کنونی سوریه می‌تواند زبان گویایی برای بیان واقعیت‌های منطقه‌ای و بین المللی جبهه مقاومت باشد و در حقیقت پیروزی بدست آمده برای ملت سوریه، پیروزی مشترکی برای ایران و جبهه مقاومت است.

کد خبر 5774827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha