۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷

لاوروف: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی است

لاوروف: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی است

وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی برای دادگاه لاهه به‌شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: صدور حکم بازداشت «پوتین» توسط دادگاه کیفری بین‌ المللی (دادگاه لاهه) یک رسوایی به شمار می آید.

دیپلمات ارشد روسی در این خصوص اضافه کرد: این به وقاقع شِبه‌دادگاه که به ابزاری مطیع در دست آنگلوساکسون‌ ها تبدیل شده است، همچنان به نشان دادن جهت گیری سیاسی و ناکارآمدی خود ادامه می‌ دهد.

وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدئویی به همایش حقوق بین الملل در سنت پترزبوگ ادامه داد: دادگاه بین المللی کیفری تاکنون در مقابل فشارهای جمعی غرب مقاومت نکرده و دستورات موقتی را (علیه روسیه) صادر کرده است. به موازات اقدامات دادگاه لاهه، بیش از ۳۰ کشور که بیشتر آنها از اتحادیه اروپا و ناتو هستند تلاش می کنند به فرایند حمایت از اوکراین بپیوندند. ما این اقدامات را سوء استفاده آشکار از فرایندهای دادگاه برای فشار آشکار و باج خواهی می دانیم. امروز این ساختار تصمیم‌ های مفتضحانه جدیدی اتخاذ می‌ کند؛ از جمله گسترش یک‌ جانبه حوزه قضایی خود.

«سرگئی لاوروف» در این باره افزود: غرب بدبینانه تلاش می کند روسیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کند، اگرچه خود در لیبی و یوگسلاوی آن را زیر پا گذاشت.

این در حالیست که اوکراین در ۲۶ فوریه سال گذشته میلادی و ۲ روز پس از شروع جنگ، از روسیه به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کرده و روسیه را به نسل کشی و جنایت جنگی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عملیات ویژه نظامی روسیه علیه اوکراین بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد مبنی بر حق دفاع انفرادی و جمعی از خود است.

کد خبر 5778055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      زنده باد پوتین سد محکم گسترش ناتو