۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

فرماندار تایباد اعلام کرد؛

صادرات بیش از ۷ میلیون دلار گاز مایع به افغانستان

صادرات بیش از ۷ میلیون دلار گاز مایع به افغانستان

تایباد ـ فرماندار تایباد گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت، هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۰۱ دلار گاز مایع به افغانستان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دونده اظهار کرد: این میزان گاز مایع به وزن ۲۰ هزار و ۸۹۵ تن از مرز دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادر شده است.

فرماندار تایباد افزود: همچنین در همین مدت ۳۹ هزار و ۹۰۴ تن هیدروکربن سبک و سنگین به ارزش ۱۷ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۶ دلار از این گذرگاه رسمی به سمت افغانستان صادر شده است.

وی به سهم ۴۰ درصدی مصالح ساختمانی و سیمان در میان اقلام صادراتی از مرز دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: پس از مصالح ساختمانی، میوه و تره بار با ۲۰ درصد و سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی با ۱۰ درصد بیشترین اقلام صادراتی از دوغارون به افغانستان را تشکیل می‌دهد.

دونده خاطرنشان کرد: انواع سنگ‌های ساختمانی و دانه‌های روغنی مهمترین اقلام وارداتی از سمت افغانستان به مرز دوغارون و بازارهای هدف ایران است.

فرماندار تایباد بیان کرد: باتوجه به حجم بالای روابط اقتصادی این ۲ کشور، افغانستان اولین شریک صادراتی و دهمین شریک وارداتی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی گفت: دوغارون پر رونق‌ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود، که تقریباً تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

کد خبر 5798431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Mohamad IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      6 0
      ما اينجا خودمون گاز مايع پيدا نميكنيم الان يه هفتس همه جا تعطيله براي گاز مايع و كلي كارخونه كارش خوابيده سر اين جريان اونوقت بايد گاز مايع فرستاد افغانستان؟؟