۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

معاون دادگستری اردبیل:

مردم در مقابل افراد سودجو در فضای مجازی هوشیار باشند

مردم در مقابل افراد سودجو در فضای مجازی هوشیار باشند

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: مردم در مقابل ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی تحت عنوان همسریابی و صیغه یابی هوشیار باشند.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اخیراً کلاهبرداری در فضای مجازی به شیوه همسریابی و صیغه‌یابی برجسته شده و بازتاب پیداکرده است، اظهار کرد: کلاهبرداران با ترفند راه اندازی سایت، کانال، گروه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و بهره‌گیری از نام‌های آشنا در انتخاب اسم و با جلب اعتماد قربانیان، به اقدامات مجرمانه خود دست می‌زنند.

وی افزود: مجرمان با استفاده از خطوط تلفن با هویت غیرواقعی و حساب بانکی اجاره‌ای و با انتشار تصاویر در فضای مجازی افراد را اغفال می‌کنند و قربانیان را ترغیب به واریز وجه کرده و پس از دریافت مبلغ ارتباط خود را قطع می‌نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌ها و شکوائیه‌های قضائی به پلیس فتا، همه روزه شاهد دریافت پرونده‌های متعدد کلاهبرداری‌های مالی بیش از یک میلیارد تومان از شهروندان و یا دیگر تهدیدها در حوزه مراجعه به سایت‌های همسریابی و صیغه‌یابی هستیم که عمدتاً در پیام رسان‌های غیربومی فعالیت می‌کنند.

آفاقی با تاکید بر ارتقای آگاهی‌های عمومی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم با هوشیاری از گرفتار شدن در دام چنین افرادی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها، موضوع را سریعاً به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

کد خبر 5799094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha