مقام صهیونیست: پیشرفت دیپلماسی با عربستان در هاله‌ای از ابهام است

مقام صهیونیست: پیشرفت دیپلماسی با عربستان در هاله‌ای از ابهام است

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیشرفت دیپلماسی با عربستان در فضایی ابهام‌آلود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تساحی هنگبی مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیشرفت دیپلماسی با عربستان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر از محتوای مذاکرات میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا اطلاعی نداریم.

هنگبی افزود: هرگونه قرارداد فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان، باید در قالب تعهد واشنگتن مبنی بر حفظ برتری نظامی «اسرائیل» (رژیم صهیونیستی) در منطقه صورت بپذیرد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود گفت: هرگاه این موضوع به امنیت «اسرائیل» گره بخورد، بدون شک مسئولان آمریکایی پیشرفت در مذاکرات را بدون تماس با ما محقق نخواهند کرد.

پیش‌تر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، از عربستان سعودی دیدار کرده بود و اخباری در خصوص تلاش وی جهت برقراری روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی مخابره شده بود.

منابع آمریکایی مدعی شده‌اند که عربستان، افزایش فروش تسلیحات آمریکایی به این کشور و همچنین موافقت با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای عربستان را به عنوان شروط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مسئولان صهیونیستی بارها ادعا کرده‌اند که چیزی به توافق عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی باقی نمانده است؛ اما عربستان با تکذیب این ادعاها تأکید کرده است که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مشروط به اجرای طرح صلح عربی و راه حل دو دولتی خواهد بود.

کد خبر 5799482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha