۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۳

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع فوری تعرض به بیش از ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در اردیبهشت ماه

رفع فوری تعرض به بیش از ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در اردیبهشت ماه

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طول اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۴۳ فقره گزارش تعرض به اراضی دولتی دریافت شد.

وی افزود: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن موفق به رفع تعرض از ۵۴۴ مورد به مساحت بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۴ متر مربع از اراضی دولتی طی اردیبهشت ماه سال جاری شد.

مالکی تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در این ماه رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع را به انجام رسانده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: همچنین طی این ماه ۴۴ فقره احکام قطعی به نفع دولت صادر شده که مساحت اجرای احکام ۲۶۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع بود.

مالکی خاطر نشان کرد: ۸۳۸ مورد گزارش و تشکیل پرونده قضائی برای متعرضین انجام شده و ۹۱۱ فقره اوراق قضائی نیز در این خصوص ابلاغ شده است.

وی سیاست سازمان ملی زمین و مسکن را صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال دانست و افزود: در این راستا همواره اقدامات پیشگیرانه با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان انجام شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه از اخذ سند برای بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد.

مالکی خاظطر نشان کرد: از سوی دیگر پیش‌پروانه ۹ شهرک مسکونی به‌نام این سازمان صادر شده است.

وی با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی در گسترش و احیای شهرک‌های مسکونی گفت: برای ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز و یک شهرک در استان یزد پیش پروانه ساخت صادر شده است.

کد خبر 5802761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha