۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

رایزنی خواهران نائب قهرمان آسیا برای راه اندازی هیئت آیس هاکی قم

رایزنی خواهران نائب قهرمان آسیا برای راه اندازی  هیئت آیس هاکی قم

قم- «فاطمه و هدیه آقایی» ورزشکاران آیس هاکی قم و دارنده مقام نائب قهرمانی رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان بانوان آسیا پیگیر راه اندازی هیئت ورزشی هاکی روی یخ در استان قم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بانوان ایران در رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی بزرگسالان آسیا پس از شکست تیم‌های هند، کویت و قرقیزستان در مرحله مقدمانی و غلبه بر تیم امارات در مرحله حذفی و شکست سنگاپور در نیمه نهایی توانستند برای نخستین بار به فینال این مسابقات صعود کرده و مدال نقره این مسابقات را به دست بیاورند که فاطمه و هدیه آقایی از استان قم نیز در بین ۲۰ نفر از اعضای تیم ملی هاکی روی یخ بانوان بودند و این موفقیت را در کارنامه ورزشی خود ثبت کردند.

فاطمه و هدیه آقایی ورزشکاران آیس هاکی قم، خواهران دهه هشتادی هستند که از سال ۸۹ با ورزش تکواندو و اسکیت پا به عرصه ورزش گذاشتند.

خواهران آقایی ورود حرفه‌ای به ورزش را از سال ۹۳ آغاز و در همان سال در مسابقات چند ایستگاهی موفق به کسب جایگاه برتر شدند.

پس از آنکه سال ۹۵ تیم هاکی در قم تشکیل می‌شود، خواهران آقایی به سمت این ورزش رفته و سابقه حضور در لیگ برتر را برای خود رقم می‌زنند و در ادامه خواهران آقایی سال ۹۸ به تیم ملی دعوت می‌شوند و فضای ورزش حرفه‌ای خود را قوت می‌بخشند.

فاطمه آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: خواهرم هدیه در پست دفاع بازی می‌کند و من در پست حمله فعالم که این موجب شده است تا به ورزش هم کمک کنیم و موجب رشد یکدیگر بشویم.

هدیه آقایی ادامه داد: در ابتدای راه، ثابت کردن خودمان سخت بود و در این مسیر باید بسیار تلاش می‌کردیم تا بتوانیم خودمان را اثبات کنیم چرا که جوان‌ترین عضو تیم ملی بودم.

این دو خواهر عمده مشکل خود را رفت و آمد به تهران دانسته و در این راه خانواده شأن حتی به فکر رفتن بچه‌ها به تهران افتاده اند که در نهایت با انتقال موقت محل کار مادر بچه‌ها به تهران آنان توانستند در شرایط اردوی تیم ملی حاضر شوند.

خواهران آقایی در پاسخ به این سوال که آیا درس را ادامه خواهند داد یا ورزش گفتند: شاید ادامه ورزش در رشته ما در قم خیلی سخت باشد ولی ما زمانی می‌تواند به موفقیت بیشتر برسیم که ورزش و درس را همزمان و در کنار هم دنبال کنیم.

هدیه آقایی در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: از آنجا که در حال حاضر در محیط‌های گروهی و تیمی قرار داریم و تجربیات متفاوتی را در این شرایط کسب می‌کنیم، قطعاً این تجربیات در مسیر کسب موفقیت‌های آینده کارساز خواهد بود.

این دو خواهر در صحبت‌هایی مشترک اذعان کردند: پدر و مادر ما در این راه و مسیر زحمت‌های زیادی برایمان کشیدند و الان پدرم در قم است و ما مجبور به اسکان در تهران هستیم.

خواهران آقایی گفتند تنها توقع ما تهیه امکانات ورزشی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها است تا ورزشکاران شهرستانی هم بتوانند در این ورزش ظهور و بروز خوبی داشته باشند.

از آنجا که استان قم هیئت ورزشی هاکی روی یخ ندارد، فاطمه و هدیه آقایی پس از کسب موفقیت در رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی بزرگسالان آسیا در حال رایزنی با اداره کل ورزش و جوانان قم برای راه اندازی این هیئت ورزشی در استان هستند تا زمینه بروز استعدادهای علاقمندان به این ورزش در استان فراهم شود.

کد خبر 5803846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha