۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲:۱۰

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

لرستان نیازمند اعتبارات ویژه آبخیزداری است

لرستان نیازمند اعتبارات ویژه آبخیزداری است

خرم‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین وقوع سیلاب در استان، نیازمند اعتبارات ویژه آبخیزداری هستیم.

حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به اینکه موضوع آبخیزداری و آبخوان دار و همچنین مدیریت منابع آب در این راستای به دلیل اینکه لرستان در کمربند خشک قرار گرفته، به شدت مهم است، اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری و به خصوص احداث سازه‌ها نیازمند اعتبارات ویژه است.

وی با بیان اینکه در این راستا از محل اعتبارات ملی و استانی طی سال گذشته و امسال مبالغی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بالغ بر ۱.۴ میلیون هکتار مطالعات آبخیزداری در استان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، بیان داشت: بالغ بر ۲۰۰ میلیون متر مکعب حجم سازه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان داریم که ایجاد شده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه در جریان مدیریت منابع آب و جلوگیری از وقوع سیلاب شاهد تأثیرگذاری این سازها در استان بودیم، گفت: به خصوص این امر در شمال شهر خرم آباد چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث پروژه‌های آبخیزداری در استان، عنوان کرد: ما نیازمند توسعه پروژه‌های آبخیزداری و همچنین اختصاص اعتبارات ویژه برای احداث این طرح‌ها در استان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میانگین فرسایش خاک در لرستان ۲۵ تن در هر هکتار است، گفت: این در حالیست که این عدد در کشور ۱۶ تن در هر هکتار و در جهان ۱۲ تن در هر هکتار است.

میرزایی تاکید کرد: در برخی نقاط به شکل نقطه‌ای شاهد فرسایش خاک ۶۰ تن در هر هکتار در استان هستیم.

وی افزود: تا کنون عملیات آبخیزداری در سطح یک سوم از مناطق مستعد وقوع سیلاب در لرستان انجام شده است.

کد خبر 5805829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha