۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید در بخش کشاورزی

برنامه‌ریزی برای افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید در بخش کشاورزی

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ازجمله موضوعاتی که جز وظایف جهاد کشاورزی به شمار می‌رود، تأمین امنیت غذایی جامعه و بهره‌وری آب است.

وی افزود: مجموعه از سیاست‌ها در حوزه آب وجود دارد، بخشی از این سیاست‌ها در حوزه آب شرب، بخشی صنعت و بخش دیگر حوزه کشاورزی به عنوان بزرگترین حوزه مصرف کننده آب قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان در بخش کشاورزی به دو قسمت نیمه غربی و پروژه‌های حوزه رودخانه کارون و نیمه شرقی تقسیم شده است.

برزگر با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی است، عنوان کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار در این استان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه تمام کشاورزی به مساحت ۱۳ هزار هکتار از مجموعه منابع استانی و ملی اعتبار بسیار خوبی جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان مجموعاً ۵۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این سامانه‌ها سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره‌برداری رسید.

برزگر بیان کرد: امسال اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان است، در حال حاضر ۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب و مابقی تا پایان سال جذب می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی، تاکید کرد: سال گذشته این بهره‌وری یک کیلو و ۶۰۰ گرم در هر مترمکعب بوده است و برنامه‌ریزی شده است که با اجرای برخی طرح‌ها در این خصوص، این بهره‌وری به یک کیلو و ۸۰۰ گرم در هر متر مکعب برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نیمه غربی استان جذب تخصیص‌های حوزه‌های کارون و در نیمه شرقی استان ارتقا بهره‌وری آب و افزایش عملکرد در واحد سطح مدنظر قرار دارد.

برزگر اظهار داشت: امسال ۲۸۰ میلیارد تومان طرح از منابع مختلف استانی، ملی و سفر ریاست جمهور در خصوص سیاست‌های حوزه آب در بخش کشاورزی با عنوان طرح‌های انتقال آب، لایروبی و مرمت قنوات و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان در حال اجرا است.

وی افزود: به دنبال افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری هستیم، نرخ صحیح جایگزینی جمعیت ۲.۵ است، از همین رو نرخ هدف‌گذاری تولید را ۲.۵ در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرانه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نسبت به بخش صنعت، خدمات و… پایین‌تر است، یعنی با پول کمتری می‌توانیم تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

برزگر عنوان کرد: طبیعی است که انتظار از مجموعه کشاورزی بیشتر است از همین رو به دنبال حمایت بیشتر از تولیدکنندگان در این بخش هستیم.

کد خبر 5808096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha