۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲

حدادی در تشریح جلسه کمیسیون شوراها:

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رفع شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تقریباً تمام ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بررسی و رفع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی با اشاره به نشست امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بررسی باقی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستورکار کمیسیون بود که بیشتر ایرادات عبارتی بود و اصلاح شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در موضوع بیان دلایل رد صلاحیت کاندیداها مقرر شد که در صورتی که انتشار و افشای دلایل رد صلاحیت مستلزم توضیح یا تبیین از سوی شورای نگهبان بود، این کار به نحو مقتضی عمومی شود.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان در خصوص برخورد با تخریب یا انتشار اخبار جعلی نسبت به کاندیداها ابهامی گرفته بود و سوال این بود که تخریب به چه معنا است که در ماده مربوطه تاکید شد تخریب ارتکاب هرگونه جرم علیه اشخاص، توهین، افترا و نشر اکاذیب است.

این نماینده مجلس گفت: تقریباً تمام ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بررسی و رفع شد، اما از آنجایی که هنوز هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تناسبی شدن انتخابات تهران اظهارنظر نکرده است به این موضوع ورود نکردیم. هر زمان نظرات اعلام شود با تشکیل جلسه‌ای موارد بررسی خواهد شد و طرح برای تصویب نهایی به صحن مجلس ارسال می‌شود.

کد خبر 5808595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha