حمله پهپادی ترکیه علیه مواضع ارتش سوریه در حومه حلب

حمله پهپادی ترکیه علیه مواضع ارتش سوریه در حومه حلب

منابع آگاه از حملات پهپادی نیروهای ترکیه علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی حلب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، منابع آگاه در ارتش سوریه اعلام کردند که نیروهای ترکیه یک حمله پهپاد علیه مواضع ارتش این کشور در اطراف منطقه تل رفعت واقع در حومه شمالی حلب انجام دادند که در جریان آن تعدادی کشته و زخمی شدند و خساراتی به مکان مورد حمله، وارد آمد.

این منابع تاکید کردند که نیروهای ترکیه و گروه‌های وابسته به آنها، حملات خود را از آغاز ماه جاری میلادی افزایش داده‌اند به طوری که یک خودروی نظامی متعلق به پلیس نظامی روسیه هدف قرار گرفت و در جریان آن یک نظامی روس کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای ترکیه یک ایست بازرسی مشترک میان نیروهای ارتش سوریه و نیروهای کرد سوریه دموکرات (قسد) را در اطراف تل رفعت و روستای الزیاره هدف قرار دادند که در جریان آن سه تن کشته شدند. همچنین مواضع نیروهای قسد در غرب شهر منبج واقع در حومه شرقی حلب هدف این حملات قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در حمله پهپادی ۲ روز قبل نیروی هوایی ترکیه، ۲ تن از شبه‌نظامیان قسد همپیمان آمریکا کشته شدند و ۵ غیرنظامی سوری دیگر نیز مصدوم شدند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات، موتور سیکلت حامل این دو فرد مسلح، در نزدیکی پمپ بنزینی واقع در شهر عین العرب (کوبانی)، توسط پهپاد نیروی هوایی ارتش ترکیه مورد اصابت قرار گرفت که در نتیجه آن هر دو تن جان باختند و ۵ تن از غیرنظامیان سوری حاضر در محل نیز مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تاکنون، این چندمین بار است که ترکیه، شمال سوریه را هدف حملات پهپادی خود قرار می‌دهد. از ابتدای سال جاری میلادی نیز این بیستمین حمله از این دست حملات ترکیه به شمال سوریه شمرده می‌شود.

کد خبر 5809900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha