۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

راهنمای خرید نوک هویه مناسب برای لحیم کاری

راهنمای خرید نوک هویه مناسب برای لحیم کاری

خرید هویه نکات مهمی دارد که یکی از آنها انتخاب نوک هویه مناسب براساس نیاز شماست، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در زمینه فناوری، همچنین الکترونیک و تعمیرات، لحیم کاری یکی از مهارت‌های مهمی است که به شکل مکرر کاربر دارد. اگر با اصطلاح لحیم کاری آشنا نیستید، به اتصال ۲ فلز به همدیگر توسط فرایند ذوب و انجماد، لحیم کاری گفته می‌شود.

لحیم در معنای تخصصی به معنای آلیاژ است که به مخلوطی از چند فلز که یکی ازآنها فلز اصلی و پایه است گفته می‌شود. یکی از ابزاهای کلیدی و پرکاربرد در زمینه لحیم کاری، هویه است که برای اتصال قطعات الکترونیکی روی برد و مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید هویه نیازمند معیارهای مهمی است که یکی از آنها انتخاب نوک هویه مناسب براساس نیاز شما است.

نوک هویه چیست؟

هویه متشکل از دسته، المنت و نوک هویه است وعملکرد نوک هویه به گونه‌ای است که حرارت را از المنت منتقل می‌کند و موجب ذوب شدن سیم لحیم می‌شود. نوک هویه دارای اشکال و ویژگی‌های متفاوتی است و چنین ویژگی ای از چسبیدن نامطلوب قلع و اکسیده شدن آن جلوگیری می‌کند.

در انتخاب نوک هویه به یاد داشته باشید که نوک هویه لحیم کاری از یک هسته ساخته شده، از مس با روکش کروم و نوک آهنی ساخته شده است که نوک آن با قلع پوشش داده شده می‌شود. به علاوه، بکاربردن مس و کروم در نوک هویه موجب می‌شود تا کروم حرارت را به بیرون از بدنه انتقال دهد و مس نیز مانع سیاه شدن آن شود.

از انواع نوک هویه می‌توان به نوک هویه سر صاف، نوک هویه سرکج، نوک هویه سرکاتری، نوک هویه ۳ بعدی، نوک هویه سرصاف سوزنی مکانیکی، همچنین سرکج سوزنی مکانیکی و غیره اشاره کرد.

نوک هویه سرصاف

همانطور که از نام این نوک هویه پیداست، نوک هویه سرصاف به شکلی ساخته شده که صاف باشد و در زمینه‌هایی که افراد روی جزئیات و دستگاه‌های ظریف لحیم کاری می‌کنند کاربرد دارد. به علاوه، استفاده از این نوک هویه نیازمند مهارت بالایی است و باید در استفاده از آن دقت کرد.

در انتخاب نوک هویه سرصاف اطمینان حاصل کنید که اندازه آن با هویه سازگار باشد. در نهایت، نوک هویه سرصاف بیشتر از نوک هویه سرکج مورد استفاده قرار می‌گیرد. از برندهای فعال در تولید این مدل می‌توان به کوئیک و ریلایف اشاره کرد.

نوک هویه سرکج به دلیل شکل و محل قرارگیری اجزای الکترونیکی به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند بنابر تغییر قرارگیری تجهیزات و اجزای برد، عملکردی انعطاف پذیر را از خود به نمایش بگذارد.

این نوک هویه به دلیل دقت بالا وظرافت، به شکل مکرر در تعمیرات موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، نوک هویه سرکج زمانی کاربرد دارد که فرد زاویه دید درستی از اجزای مدار و یا برد نداشته باشد و از طریق آن به لحیم کاری بپردازد.

نوک هویه کاتری

راهنمای خرید نوک هویه مناسب برای لحیم کاری

هویه کاتری سطحی پهن و مسطح دارد و حرارت را به شکل یکسان بر سطح برد و یا قطعات پخش می‌کند. نوک هویه کاتری به دلیل شبیه بودن به چاقو برای تعمیر پل‌های لحیم کاری گزینه مناسبی است و یکی از بهترین نوک‌های هویه برای برداشتن قلع حین شابلون زدن، ترمیم کابل و تمیز کردن پایه‌های شابلون است.

بنابراین، این نوک هویه از طریق بخش جلویی نیز برای لحیم کاری سطوح کوچک گزینه کاربردی است و هم از طریق سطح پهن آن می‌توان برای لحیم کاری سطوح بزرگ‌تری استفاده کرد.

در کنار مدل معمولی نوک هویه کاتری، مدل مکانیکی نیز در ترمیم اجزای مدار و لحیم کاری با ظرافت و همچنین تعمیر لوازم نیز کاربرد دارد.

نوک هویه قاشقی یا Flow

خرید نوک هویه قاشقی برای زمانی توصیه می‌شود که تعمیرکار قصد داشته باشد تا قلع اضافی روی سطوح را جمع کند. این کاربرد اصلی نوک هویه قاشقی مدیون بخش برش خورده‌ای است که برعکس سایر مدل‌ها گود است و قلع بیشتری را در سریع‌ترین زمان ممکن جمع آوری می‌کند.

نوک هویه Shovel

این نوک هویه سطح گسترده‌تری نسبت به مدل‌های قبلی دارد و می‌تواند توان حرارتی بالاتری را انتقال دهد. به علاوه، از دیگر قابلیت‌های سطح این نوک هویه می‌توان به لحیم کاری یکباره چندین پایه مثل پدهای SMD و BGA اشاره کرد.

نوک هویه اریب

راهنمای خرید نوک هویه مناسب برای لحیم کاری

نوک هویه اریب را با نام نوک هویه ماتیکی و همچنین سر پهن می‌شناسند. برترین مزیت این نوک هویه را می‌توان سطح بزرگ آن دانست. بیشترین کاربرد این نوک هویه در تعمیرگاه‌های لوازم الکترونیکی است که قلع را از طریق آن جمع می‌کنند.

نکات کاربردی هنگام انتخاب نوک هویه و خرید هویه

قیمت: قیمت یکی از مهم‌ترین معیاهای انتخاب هویه است که به برند، قابلیت‌ها و جنس آن بستگی دارد. فروشگاه اهوراشاپ میزبان اجناس متنوعی از برندهای معتبر است که انتخاب نوک هویه را تا حد امکان تسهیل می‌بخشد.

برندهای نوک هویه: برندهای مختلفی در بازارهای جهانی به ساخت و تولید نوک هویه اقدام می‌کنند که از آنها می‌توان به نوک هویه کوئیک، نوک هویه کیانلی، نوک هویه یاکسون و نوک هویه Relife اشاره کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5815198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha