۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۵

رئیس کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد؛

صدور ۵ دستور قضایی برای تسریع در حل مشکل آب شرب قشم

صدور ۵ دستور قضایی برای تسریع در حل مشکل آب شرب قشم

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور ۵ دستور قضایی برای تسریع در حل مشکل آب شرب در مناطقی از جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی در نشست هم اندیشی کاهش مشکلات آبی جزیره قشم اظهار داشت: در پی گزارشات واصله به دادگستری استان هرمزگان مبنی بر مشکل تأمین آب شرب در ۵۶ روستا و ۳ شهر جزیره قشم و محرومیت مردم این مناطق از نعمت آب لوله کشی دائم، ۵ دستور قضائی صاد شد و از مدیران دستگاه‌های متولی خواسته شد ظرف یک هفته نسبت به رفع موانع موجود و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی اقدام کنند.

قهرمانی با اشاره به مشکل آبرسانی به روستای باسعیدو جزیره قشم به علت عدم تکمیل پروژه اتصال مجتمع آب‌شیرین کن متعلق به منطقه آزاد به شبکه و عدم توافق مالی منطقه آزاد و آب و فاضلاب، گفت: برای حل این مشکل از طریق تکمیل پروژه لوله گذاری به طول یک هزار و ۵۰۰ متر، ضرب الاجل یک هفته‌ای تعیین شده است و از مسئولان مربوطه خواسته ایم همزمان ضمن تکمیل خطوط انتقال آب در مورد مسائل مالی توافق کنند چراکه با توجه به شرایط اضطرار نباید اختلافات مالی، حتی یک روز آبرسانی به مردم را به تأخیر بیندازد.

وی تصریح کرد: روستای باسعیدو از توابع بخش حرا شهرستان قشم بیش از ۶۰۰ خانوار را در خود جای داده و در زمان قطعی آب، آب شرب مورد نیاز آن از اطراف و یا به صورت محدود به وسیله تانکر تأمین می‌شود که منجر به مشقات فراوانی برای اهالی این روستای پرجمعیت شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است آبرسانی به روستای تورگان با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و نصب تجهیزات لازم ظرف یک هفته انجام شود و با تکمیل لوله گذاری، این پروژه به بهره‌برداری کامل برسد تا از این طریق بخشی از مشکل تأمین آب شرب اهالی شریف و ولایتمدارِ این روستا مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به مشکل آبرسانی به روستای سلخ (صلخ) بیان داشت: جهت برگزاری جلسه مشترک آبفا و سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد تفاهم به منظور ارائه راهکار و اتخاذ تصمیم در خصوص تکمیل خطوط انتقال و آبرسانی به این روستا، یک هفته مهلت تعیین شده است.

قهرمانی با اشاره به گزارشات در خصوص فعالیت غیرمجاز برخی تانکرهای آبرسان در قاچاق سوخت و عدم فعالیت در حوزه آبرسانی، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم مأموریت داده شد تا ظرف یک هفته، در صورت احراز قاچاق سوخت توسط مالکین و رانندگان این کامیون‌ها، برای متخلفین پرونده قضائی تشکیل شود.

وی تأکید کرد: برای اجرای این ۵ مصوبه در مهلت تعیین شده به دادستان مرکز استان هرمزگان و دادستان قشم به عنوان مدعی العموم مأموریت ویژه داده شده است.

کد خبر 5816589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha