معاونت علمی فعالیت‌های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می کند

معاونت علمی فعالیت‌های داوطلبانه در شرایط اضطراری را تسهیل می کند

ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی در راستای تسهیل و هدایت فعالیت‌های داوطلبانه فراخوان «طراحی و توسعه سامانه یکپارچه مشارکت‌های بشردوستانه» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مشارکت های مردمی و داوطلبانه در سوانح و شرایط اضطراری از گذشته تاکنون به عنوان یکی از مسائل مهم با دو جنبه فرصت و تهدید وجود داشته و خواهد داشت. با توجه به تجربه استقرار و بهره برداری از ساختارها و سامانه های ملی مدیریت سوانح و بر اساس مستندات بین المللی، ارکان مختلفی مانند سامانه فرماندهی سانحه و مراکز عملیات اضطراری در طی سال های قبل در ساختارهای سازمانی مختلف داخل کشور استقرار و پیاده سازی شده اند.

بر اساس بند ب ماده ‎۱٤‏ قانون مدیریت بحران کشور و به منظور مدیریت بهینه مشارکت های بشردوستانه، طرح ایجاد و استقرار سامانه های یکپارچه مشارکت های بشردوستانه موسوم به «سیما» در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.

ماموریت سامانه «سیما»؛ بهینه‌سازی و مدیریت زنجیره مشارکت‌های بشردوستانه در زمان حوادث و سوانح است که در شرایط عادی نیز با توجه به برنامه‌ریزی دانش محور معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دستورالعمل هایی را پیگیری می‌ کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانی که با ایده‌ها، محصولات و خدمات خود می‌توانند کمک رسان مجریان این طرح باشند تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند به این آدرس مراجعه کنند.

کد خبر 5820697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha