۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰

پاسخگویی رئیس‌کل بانک مرکزی به تماس‌های تلفنی مردم

پاسخگویی رئیس‌کل بانک مرکزی به تماس‌های تلفنی مردم

رئیس‌کل بانک مرکزی در جریان پاسخگویی برخط اعضای دولت سیزدهم به تماس‌های تلفنی شهروندان، در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و از ساعت ۱۳ به مدت ۲ ساعت پاسخگوی سوالات بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه پاسخگویی برخط اعضای کابینه به مطالبات مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت خدمات بانکداری در ایجاد رضایت جامعه گفت: نظام بانکی به عنوان خط مقدم نظام اقتصادی کشور شناخته می‌شود و مردمی‌ترین نهاد اقتصاد به شمار می‌رود، از این رو بهبود عملکرد نظام بانکی در ارائه خدمات به مردم در دستور کار است.

محمدرضا فرزین در این جلسه کنترل تورم را اصلی ترین هدف بانک مرکزی برشمرد و گفت: بانک مرکزی و مجموعه دولت با هماهنگی و اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی مناسب بر کنترل تورم متمرکز است و همزمان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رشد تولید نیز تاکید دارد.

وی با اشاره به کاهش شاخص‌های مربوط به تورم تاکید کرد: آمارها از کاهش ۱۲ درصدی تورم در خردادماه حکایت دارد و امیدواریم این روند کاهشی تا رسیدن به سطح برنامه ریزی شده و کنترل تورم ادامه داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به درخواست مردم برای دریافت تسهیلات خرد به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: افزایش تسهیلات قرض الحسنه اشخاص حقیقی از ۲۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون و اشخاص حقوقی از ۵۰۰ به ۷۰۰ میلیون و همچنین افزایش سقف کارت‌های اعتباری مرابحه از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی افزود: موضوع پرداخت تسهیلات خرد را از سیاست پولی کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها مستثنی کرده ایم تا بانک‌ها در این زمینه توانایی بیشتری در پرداخت تسهیلات خرد به آحاد مردم داشته باشند.

کد خبر 5822195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اعتراض IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      دولت رئیسی در بهمن سال ۱۴۰۰ در رسانه های اعلام کرده است به تمام بانک ها دولتی و بانک ها خصوصی ابلاغ شده است که کارمندان، کارگران و بازنشسته ها وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می دهند پس چه شد تاکنون هیچ خبری وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن نیست چرا؟
    • بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ وام بدون ضامن بگیرید | کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟ این در حالی است که بعد از 18 ماه است که متاسفانه هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست. بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
    • هیچ بانکی در نسیم شهر بهارستان، وام فرزندآوری را ن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      برای دریافت وام فرزند‌آوری، نه سامانه ثبت‌نام آن در نسیم شهر بهارستان کارآیی دارد و نه هیچ بانکی این وام را پرداخت می‌کند که ضرورت دارد بانک‌های این شهرستان موظف به پرداخت وام فرزند آوری شوند، هر چند که با مبلغ این وام نمی‌‌توان حتی پوشک نوزادان را تا یکی دو سال پس از تولد آنان، خرید و تامین کرد!
    • اعتراض IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      بانک‌ها از بهمن ماه سال 1400 تاکنون وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کنند و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      مدیران بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن هم بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند و رعایت نمی کنند.. بازنشسته تامین اجتماعی
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      بخشنامه وام 50 تا 100 بدون ضامن در بهمن ماه سال 1400 توسط بانک مرکزی به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه بانک ها تاکنون عمل و اجرا نکردند چرا؟ در کشور متاسفانه قانون وجود ندارد عملکرد و تخلفات بانک ها را بررسی و رسیدگی کند چرا؟